Dag 21 Kingman – Palm Springs - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 21 Kingman – Palm Springs - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 21 Kingman – Palm Springs

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

15 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Ook hier kunnen we bij het hotel ontbijten, dat hebben we beter voor elkaar dan de vorige x. We hebben volgens de navigatie een lange rit voor de boeg (zij zegt 5,5uur), dat kunnen we ons niet voorstellen, dus dat wordt weer een wedstrijdje tegen onze navi, hihi. We gaan onze laatste km’s over de route 66 maken, we komen langs kleine plaatsjes waar het lijkt alsof de tijd stil heeft gestaan. 1 ervan is: Oatman, waar een verkoper ons al had verteld (in Kingman) dat hier aan het eind van de dag de ezels van het land komen de stad in, voor voedsel. Wij rijden langzaam het dorp in, met saloons, oude shopjes en hotelletjes, dan inderdaad lopen er ons al ezels tegemoet. Ze zijn zo aan mensen gewend dat ze hun hoofd bij ons in de auto stoppen, voor voedsel natuurlijk.
Een erg grappig gezicht.

Een laatste stopplek is Amboy, waar in de hoogtij dagen 800mensen woonden en nu nog 1 huis maar meer bewoond, echt uitgestorven. Een rijke man heeft dus het tankstation Roy’s gekocht om hier weer een plek van te maken zoals vroeger. De diner ziet er nog net zo uit, alleen is er niets anders te koop dan fris en snacks (snoep) en route 66 spul.
Dom van ons, want het echt leuke spul was in de vorige plaatsen (zoals Seligman), maar wij eigenwijs dachten er komt nog wel wat leukers.. NOT.. dus dat moeten we f anders oplossen.

Dan draaien we van de 66 af en gaan een ‘normale’ highway op tot aan Palm Springs. Uiteindelijk ‘winnen’ we bijna met 2 uur van onze navi, dus dat is mooi meegenomen. Fantastisch weertje in Palm Springs (ligt in de desert/valley in californie, dus altijd heet), en hebben hier een geweldig hotelletje, binnenplaats met zwembad, beetje Spaans stijl. Gaan nog even een uurtje zwemmen en dan het stadje in, eten op advies bij de Mexicaan in town.. piet heeft goddelijk eten, maar dat van mij leek meer op honden-vreten (sorry voor mn taalgebruik), brr… vieze bonentroep.. dus geen mexicaans meer voor mij!! Dan shop ik nog bij een leuk winkeltje 3 kledingstukken voor 15$ p.s (is nog geen 10euries p.s) dus mijn dag kan niet meer stuk.

Leuk stadje, veel te doen, het sfeertje lijkt op die van Santa Barbara, waar we nog 1 dag voor de fun naar toe gaan.. (heeft Piet beloofd, maar…..)
Gaan morgen naar LA voor onze laatste 4 dgn, relaxen en misschien nog naar Universal studio’s…

X en tot later..

• 15 Augustus 2011 - 18:28

Claudia:

Dus ik hoor het al...we gaan dus niet een keertje eten bij de mexicaan.haha jammer. Dus het aftellen is nu ook begonnen. Wat gaat de tijd dan snel of niet. Mirrie mijn complimenten voor het schrijven van jullie dagverslagen. Echt super. Het is zo gedetaileerd dat het net lijkt of ik er ook zit haha. Inclusief het ontbijt wat jullie eten. Zelfs ik word er hartstikke vol van. Nu nog lekker genieten van de dagen die jullie nog hebben. Weer een ervaring rijker. Groetjes aan pieter en als jullie terug zijn kom ik graag langs om alle verhalen en foto`s nog beter te horen en te zien. lief zijn voor elkaar en dikke kus van claudia.

• 15 Augustus 2011 - 20:18

Patricia:

Leuke dingen maken jullie toch mee. Ik ben erg nieuwsgierig naar al die mooie foto's die bij de verhalen horen. De tijd gaat echt snel voorbij.. nog even en dan al weer terug. Geniet nog maar lekker even van die laatste dagen in de USA!
    xxx

• 16 Augustus 2011 - 09:17

Corinne:

Haaaaaaaaj Piet en Mirrie,
    Ik mis jullie heel erg!!!
    Ik ben al aan het aftellen! <'33
    Xxxxxxx je popje
    Ps leuke verhaaltjes!! :-)