Dag 20 Prescott – Kingman (via Old route 66) - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 20 Prescott – Kingman (via Old route 66) - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 20 Prescott – Kingman (via Old route 66)

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

13 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

We leren hier veel op ontbijtgebied kan ik je vertellen, we krijgen: eerst vanille yoghurt met granola (soort muesli), dan 2e gang een warme gang: french toast (dat is hier dus kaneeltoast een hele nacht geweekt in ei/melk/flavours/honing/appel), welke ze dan warm serveren met warme zelfgemaakte maple syrup. Dus… ik bedoel maar.
Het lijkt dan net op een stuk appeltaart die wat sponsiger is, met saus erover. En, werkelijk is het nog te eten ook, maar het hakt er wel in, tot een uur of 2 /3 hoef je niks meer. Anyway, dat was het ontbijt. Zaten met zn allen (totaal hebben ze 11 kamers) in de restaurantdeel van de Inn, gezellig maar de groep USA-dames (12) waren nog luidruchtig en ik ben niet zo vrolijke vogel he ’s morgens.. ;-)

We moeten voor 12.00u uitchecken maar gaan voor de tijd nog even het stadje in en doen leuke aankopen: een oude(re) kauwgomballenapparaat (hoe gaan we dat id koffer krijgen???), nog een oude nummerbord uit Florida 1964 en 2 platen voor id overkapping met oude afbeeldingen erop. Pieter vindt het hier geweldig en wil de hele dag wel blijven id oude zooi snuffelen, maar nog een long trip to go, dus we gaan ervandoor.

Als we uitchecken stapelen er zich dikke wolken boven Prescott en net als we in de auto stappen begint het te plenzen en te onweren!! Niet te zuinig. Het water loopt echt de hills af, dat zijn we niet gewend, dus gauw wegwezen hier. We zijn de stad nog maar net uit of de temperaturen schieten weer omhoog. Van 63fahrenheit is het binnen 15min. Weer 85 graden (ongeveer 30graden c). Daar houden we van!

Zodra we de route 66 opkunnen doen we dat dan ook, hoewel onze TomTom een ander idee heeft natuurlijk. Wel bijzonder om hier te rijden, hoewel je vanaf het punt Ash fork niet veel ervan ziet. Pas in het stadje Seligman en later Hickmann zie je de nostalgie van deze weg. In Hickmann zit een echt oudje shopje, met oude auto’s, afbeeldingen, zoals het er al jaren uitziet. Ook binnen lijkt het alsof de tijd stilstaat, veel toeristen hangen geld op 1 wand met hun naam erop, leuk om te zien uit zoveel landen, zoveel mensen die hier voor ons zijn geweest.
We vervolgen onze weg en komen nog wat kleine plaatsjes tegen, maar zo wonderlijk als Hickmann hebben we nog niet weer gezien, morgen de rest van de route, tot Amboy volgen wij deze weg en dan gaan we South naar Palm Springs.

Eenmaal in Kingman (niet echt een mooie plek) slapen we bij een Best Western Plus, prima grote kamer, zwembad erbij dus even lekker wat baantjes trekken en relaxen. Het is half 5 als we aankomen, dus zon dag is ook zo voorbij.
We zoeken een restaurant in de buurt, (scoren overigens bij een mega PetStore, een Furminator (op advies van schoonzus Ellis DE borstel voor onze nieuwe hond Runa, waar we haar ondervacht ook mee kunnen doen, dus……. Haha..) dat wordt Steakhouse Kingman, waar we ook werkelijk de 1e echte lekkere steak eten, de frietjes zijn echt teveel, zo megahomp krijg je!
Tegen half 10 rollen tonnetjerond ons bed in, kijken nog wat tv en dan is het op naar de volgende dag!

C u (nog 6 nachtjes slapen, ik begin alweer te tellen… bah hihi)

X

• 14 Augustus 2011 - 11:39

MAM:

HE HE maar 6 nachtjes meer

wij hebben ons hotelletje geboekt

in Brussel . het ontvangst-comite

staat klaar tot snel kussie

• 14 Augustus 2011 - 11:59

Henk:

Geniet er nog maar van want de dagen zijn zo om.
    Want ik kan het weten.

• 15 Augustus 2011 - 06:22

Ellis En Aaldrik:

Ohoh nog een paar nachtjes en dan zit dit avontuur er alweer op. Nog maar ff genieten.....
    Super dat het gelukt is met de borstel, helpt echt (wij hebben geen haren meer in huis hihi).

liefs x ons

• 15 Augustus 2011 - 09:35

Zus:

He Zusje&Piet!

Ben jammer genoeg steeds te laat om te antwoorden via whatsApp..
    Geweldig om jullie verhalen te lezen, probeer vanavond nog x weer, whatsApp-en.. Veel Fun nog.

ps nog 4 nachtjes, ik tel ook geen Bah! haha.. xx Zus