Dag 22 Palm Springs – Los Angeles (Hollywood Blvd) - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 22 Palm Springs – Los Angeles (Hollywood Blvd) - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 22 Palm Springs – Los Angeles (Hollywood Blvd)

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

16 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Na een basisontbijtje gaan we op tijd vertrekken naar LA want we hebben kaartjes gekocht (in Nl. Al geregeld) voor een honkbal wedstrijd van de Los Angeles Dodgers.
Dit begint al om 13.10 (rare tijd) dus dat is mooi op tijd. Langs de freeway naar LA zit vlakbij Palm Springs nog een outletstore waar we eigenlijk ook nog f gauw langs willen, eigenlijk alleen voor Converse en Quiksilver. We zitten om 09.00u al id auto en als we om half 10 in Cabazon zijn (outlet) dan blijkt dat het pas om 10.00u opengaat… grrr..
We wachten met een bak koffie even en om 10.00u scoren we voor Piet een gaaf vest van Converse voor 14euro (normaal 60euro) en ik een tshirt voor 7euro, goed begin.

Dan gaan we ervandoor, de Dodgers are waiting. We hadden nl. Gehoord wel op tijd te vertrekken want veel people uit LA gaan vrijdags de stad uit en komen op zondag weer terug dus de snelwegen in LA zijn vaak megadruk. Nu, wij hebben geluk want het valt 100% mee, onze navi zegt eerst dat we er om 12.45 zijn en uiteindelijk is het nog maar 12.15 als we aankomen. Dan moeten we onze kaartjes nog ophalen wij de balie, gelukkig blijkt alles te kloppen en kunnen wij het stadion in.
Werkelijk wat een spektakel zeg, daar kan FC Grun niet aan tippen hoor. Megagroot, veel mensen op de been en iedereen is int blauw van de Dodgers. Het schijnt dat het een echt familie-uitje is voor de USA-people hier! Jammer genoeg spelen de Dodgers de laatste jaren niet echt denderend omdat er te weinig geld is (hoe herkenbaar).

Als echte Amerikanen kopen wij voor de wedstrijd een pak patat met een dikke hotdog en zoeken onze plekken op. We zitten mooi hoog, precies achter het midden dus goed zicht op de pitcher (gooier) en de batcher (man aan slag). Haha, niet dat jullie denken dat ik dit van mezelf heb; we hebben een hele aardige Mexican met zn family naast ons zitten en die legt ons even de regels weer uit. Vroeger op school deden wij dit vaak met gym, maar ja dat is voor mij toch ook al zeker 15 jaar geleden. Dan beginnen ze met het volkslied, zo gaaf: iedereen staan, hand op hun hart en zingen maar, kippenvel!

Als het begint dan is het stil in het stadion, maar op sommige wisselmomenten dreunt er muziek door het stadion en iedereen klapt mee, wat gaaf! Wij hebben geluk vandaag want de Dodgers spelen goed, we maken zowaar 3 homeruns mee, het stadion staat op zijn kop, echt ik heb kippenvel, niet normaal. Wij klappen en schreeuwen net zo hard mee als onze buren! Het is totaal 9 innings, waarbij ze nu totaal een dikke 3 uur spelen; dan de homerun van een jongen, die net zijn 3e major league wedstrijd speelt, wat een sensatie! Als hij bij de dugout terug is, moet hij van zijn mede-spelers nog een x het veld op en krijgt een staande ovatie! Hoe gaaf om dat mee te maken, het staat de volgende dag ook groot in de krant en WIJ WAREN ERBIJ!! Hihi.

Dan is het om 16.00 afgelopen, nemen afscheid vd Mexicanen naast ons en bedenken dat we nu naar Farmers Market gaan. Ook in 2009 geweest, soort open marktje met kleine stands met kruiden/vers vlees maar ook heerlijke mini-restaurantjes. Erachter zit een groot prachtig winkelcentrum The Grove, daar ook nog f een kleine stop! Abercrombie moet nog even gesponsord worden deze vakantie!

We eten bij een piepklein tentje: Maleisisch/indies/singapore food kun je er krijgen, en de indiers zitten hier zelf met hele family te eten, dus dat zit wel snor. Voor 20euro krijgen we hier een heerlijk bord met eten, rijst/noodles met kip, verse groenten, echt geweldig eten. De indiers vertellen ons ook dat het hier erg goed is, 1 van de beste plekken in de omgeving voor dit eten. Vertel ons wat, wij eten onze vingers erbij op.
Buikje rond en om 19.00u gaat het dicht op zondagavond, dus wij pakken onze boel in en gaan naar het hotel, Orchid Suites.
Prima (basis) hotel, maar voor LA begrippen echt goed wat betreft de prijs en locatie, we zitten nl. Direct achter Hollywood Boulevard, dat kunnen wij lopend doen. En zowaar gratis parkeren en (basis) ontbijt er ook weer bij. Morgen gaan we naar Universal studio’s, van alle parken hier kiezen we deze, lekker dichtbij.

C u tomorrow folks!

X Pietje en Mir

• 16 Augustus 2011 - 17:20

Zus:

Met een dikke smile heb ik dit gelezen! Even voor jullie FC heeft ook gewonnen en wel met 4-2 van ADO maar zeker niet zon spektakel als jij nu schrijft!! X