Dag 24 LA (Santa Barbara/Monica) - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 24 LA (Santa Barbara/Monica) - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 24 LA (Santa Barbara/Monica)

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

17 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Vandaag een dagje relaxen en op de planning staat Santa Barbara. In 2009 waren we hier kort maar vonden het er erg leuk. Het is 1,5u rijden ongeveer, dat is wel te doen.
Onderweg na ongeveer een half uur wordt het wat bewolkt zodra we LA uit rijden, dat horen we vaker hier, dat het hoger (richting San Fran) de ochtenden bewolkt is en dan tegen de middag de zon erdoor komt. Dat hopen wij maar, het plan is om nog f naar het strand te gaan.

Tegen 12uur zijn we in Santa Barbara en dan komt inderdaad de zon er al bijna door. Je kunt hier vanaf de (kleine) pier met een electrisch shutte-busje omhoog het centrum in, waar ook die middag een kleine fruitmarkt is, erg gezellig. We slenteren wat door het stadje, lunchen er en lopen langs het strand. Tegen 16.00 vinden we het mooi geweest en gaan we terug naar LA, hier hebben we nl. In Santa Monica een erg leuk B&B, een oud victoriaans huis direct aan het strand (nou ja de straat nog wel even oversteken).
Tegen 18.00u zijn we er dan, onderweg nog redelijk druk om LA in te komen.
Het is een prachtige plek, mooi blauw huis, met meerdere verdiepingen, je zal er maar wonen!

We gaan in de livingroom even bijkomen, koffie erbij, hapjes erbij en dan de stad in. Het koelt hier aan het strand ’s avonds behoorlijk af, dus een vestje mee lijkt me. We gaan naar Third Street Promenade, dat is een autovrij gebied waar op straat s’ avonds veel straattheater/muziek is, in de bomen allemaal lichtjes, veel restaurantjes en shopjes natuurlijk.

We gaan op zoek naar het restaurantje van 2009, Budda’s Belly, die is zo gevonden en ook nu eten we hier weer de heerlijkste rijst en noodle gerechten (hoezo verslaving inmiddels)…
Ik had bedacht dat het lopend zeker te doen was naar 3rd street promenade, dat is ook wel zo, maarrrrrr het is geen 5 min, dat begrijp je en dan moet je om half 11 ook nog weer terug. Gelukkig heb ik mijn uiterst kalme Pietje bij me, dus die zorgt wel dat ik mijn huisje weer vindt! (oh ja… en natuurlijk mijn Iphone niet te vergeten, google maps is zoooo handig).
Morgen (is vandaag inmiddels) onze laatste dag, die gaan we in Santa Monica en Venice doorbrengen en slapen dan in de buurt van het vliegveld, Marina del Rey. Wel zo handig morgenvroeg. Misschien vanavond nog een berichtje en de foto’s van de laatste dagen!

Tot snel en voor je het weet zij ook wij weer op Hollandse (regenachtige) bodem!! Als we een beetje geluk hebben nemen wij een beetje zon mee jullie kant op ;-)

X Piet & Ruby

• 18 Augustus 2011 - 06:10

Aaldrik En Ellis:

He USA gangers,

Het was weer heerlijk om de verhalen te lezen. Het is net of we het zelf meebeleven hihihi.
    Wij wensen jullie een goede vlucht, en neem vooral een beetje zon mee haha.

liefs x ons