Dag 23 LA – Universal - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 23 LA – Universal - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 23 LA – Universal

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

17 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Tis een karig ontbijtje hier bij Orchid Suites, maar alles beter dan niks. Ik regel f mijn eigen jam (Smuckers natuurlijk ) en mijn Nutella en dan ben ik klaar! We besluiten vandaag naar Universal te gaan en morgen een dagje Santa Barbara.
Bij ons hotel kunnen we al entreekaarten kopen, dat scheelt ons weer in de rij staan bij de kassa. We kunnen het best met de Underground gaan (1 halte) en dan gaat er een shuttle naar het park, het parkeren en verkeer die kant op is meestal een chaos. Prima geregeld dus.
De metro-halte zit bij ons om de hoek en is zo gevonden, voor 1,5$ p.p kunnen we 2uur (enkele reis) mee reizen.
Bij Universal krijgen we een parkmap en overzicht wanneer welke attractie of show is, dat is makkelijk. We doen eerst de Universal-tour, dan ga je dus een rondritje maken tussen de studio’s door van Universal, waar de series/films etc worden opgenomen. Tijdens deze tour zien we Wisteria Lane (straat waar Desperite Housewives wordt opgenomen), nog wat nep-straten waar alleen de voor-en zijkant van gefilmd worden, voor verschillende films en series. Tijdens de trip krijgen we dan een soort trailer van King-Kong in 3D, erg gaaf. Met een bril op (met 30 man in een open bus) zit je in het donker in een soort tunnel, dan begint (een deel ve film) met King Kong naast ons, de bus begint dan ook echt te bewegen, King Kong springt bovenop de bus, vermoord een Dinosaraus, het voelt alsof wij zelf dus er ook echt inzitten, erg gaaf en schokkend tegelijk! Dan rijdt de bus nog door de locatie waar de film is opgenomen waar een vliegtuig is neergestort, echt zo raar om te zien, daarna zie je dan nog op tv hoe het later in de film eruit ziet en jij rijdt er dan zelf nu in het echt doorheen.

De tour duurt ongeveer 45 min. We kiezen er daarna voor om de Waterworld show te zien, dat is een watershow gebaseerd op de film. Veel spektakel, met boten, jetskis (die het publiek nat maakt) ontploffingen en vuurwerk, erg gaaf om te zien.
Dan gaan we naar Jurassic Park (wildwaterbaan) en the Mummy (achtbaan), gelukkig vallen de rijen mee en beide zitten we binnen 20min. In de attractie. Het park is niet mega-groot dus makkelijk te overzien. Er zijn ook veel onderdelen echt voor de kids, dus die kunnen we direct al overslaan. Tegen een uur of 4 hebben wij het wel gezien en gaan we met de metro terug naar Hollywood Boulevard. Daar lopen we een beetje rond en zoeken tegen 7u een eettentje op, we zoeken een thai en belanden dan bij een japanner waar we naast sushi ook noodle-gerechten en rijstgerechten kunnen krijgen. Ik neem een combi-schotel met zowel sushi en rijstgerecht, heerlijk. Pieter gaat voor de Noodles met teriyaki saus. Als we voor dit soort eten kiezen weten we zeker dat het lekker is, dus daar blijven we mooi bij!!!

Na nog een rondje over de boulevard (is niet bij het strand overigens) zijn we er klaar mee, koffie en thee van Starbucks mee nr de kamer en ook deze dag is weer voorbij!
Morgen naar Santa Barbara, dagje strand en relaxen. Zijn we in 2009 geweest, maar pas tegen uur of 5, erg jammer want het is een mooie omgeving, Spaanse uitstraling en niet zo groot. Het is ongeveer 1,5u rijden dus nog wel te doen.

Nog 2 dagen en dan zit het voor ons er ook op, we genieten daarom extra van het mooie weer, USA en de lovely people hier!

X Ruby

• 17 Augustus 2011 - 17:49

Jansie:

moi eem kinderen wat wast mooi ja achter leptopie he om te lezen maar ik denk in het echt nog mooier ja man supper or en terschelling was voor mij al een belevenis hihi maar je zussie en mamsie kom ja zo bie jullie nou dat is mooi daar wordt je blij van(grapie toch)nou weet je tot volgende week ik sms eem macaroni pietje komt goud kusssssieeeeeeeeee tjeu

• 17 Augustus 2011 - 17:49

Jansie: