Dag 19 Page – Prescott - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 19 Page – Prescott - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 19 Page – Prescott

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

13 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Vandaag een lange rijdag voor de boeg, zeker een 4/5u rijden denken we. Maar helaas moeten we ook afscheid nemen van Eric & Jarod. Het ontbijt is lekker, ik begin gewend te raken aan de pancakes ’s morgens met Mable syrup erop. Allebei nog even douchen, ik schrijf nog wat voor onze weblog, wat foto’s erbij zetten en dan is het al bijna 11.00uur.
We maken foto’s van de gastheren, we merken dat ook Eric het jammer vindt dat we gaan, hij zegt ook dat hij lang niet met iedereen zulke leuke en gezellige gesprekken heeft. Altijd leuk om te horen, hoewel je weet nooit of ze het menen he die Amerikanen . Na een big hug en 3 kussen van de mannen gaan we op weg, onderweg nog even tanken en wat boodschappen doen. Hier is het benzine nog goedkoop, richting Californie zal het steeds duurder worden weten we..

Dan een lange weg te gaan, we gaan nog via de U-89a een kijkje nemen bij de Navajo Bridge, een dubbele brug die over de Colorado River gaat. Erg hoog en je hebt een mooi uitzicht door de canyon over de Colorado River. We kunnen de hele tijd de 89 Sout volgen, dat is een mooiere route dan via Freeway/Highway, we passeren Sedona (mooie stadje volledig met Red Rocks omgeving), Jerome (klein stadje waar het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan), dan bergop naar Cottonwood en uiteindelijk Prescott. Dit blijkt een erg leuk stadje te zijn, mooie oude uitstraling, een plein in het midden waar ’s avonds live muziek is, veel barretjes/kroegjes. Een beetje zoals je een plaatsje in de USA jezelf voorstelt.

Onze B&B is erg leuk, een huis met een veranda en daaromheen kleine huisjes die ook allemaal een eigen veranda hebben, alles in Engelse stijl. We hebben een prachtige kamertje, met lambrisering, rozenbehang, snoepsig om te zien.
’s Avonds eten we op advies van de Innkeepers bij Raven, een leuk, nonchalant restaurant met goed eten. Dat klopt, we eten hier echt goed en dat voor omgerekend nog geen 25 euro. Als we teruglopen door het stadje naar de auto, komen we veel antiekzaakjes tegen, daar moeten we dus morgenochtend even voor terug. Alles is hier om 17.30 al dicht, dat is niks voor ons.

Nog even tv kijken en de dag is alweer voorbij. We missen wel de hikes/wandelingen die we in de parken deden, raar is dat. We komen nou in het deel van de reis waar geen natuurparken meer op het programma staan, daar moeten we dus even aan wennen.

Benieuwd wat het ontbijt gaat brengen.
X ons

• 14 Augustus 2011 - 15:55

Corinne :

Heyyyy,
    ja het gaat heel goed met ons hondje!!
    Ze is heel Lief!! <'33
    ze heet Niva mooie naam hè??
    xxxx je popjee.