Dag 18 White Pockets - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 18 White Pockets - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 18 White Pockets

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Zoals verwacht heeft Eric een heerlijk ontbijt gemaakt, 1e gang: aardbeien smoothie met fruit, dan scrambled eggs met een sausje op toast met groene asperges. Het gaat er in als koek, we hebben een goede bodem nodig want gaan de hele dag op pad.
Om 7.15 vertrekken we want we hebben om 8u (9u ivm tijdverschil tussen Page & Kanab) afgesproken met Terry. Hij neemt ons mee naar het natuurfenomeen: White Pockets. Het is zo afgelegen en moeilijk te vinden dat wij ons er niet aan wagen om het zelf te gaan zoeken. Dan ook nog: je moet een 2uur durende rit ervoor over hebben over een dirtroad, waar je maximaal 40km per uur kunt rijden. Erg zware road; veel rul/zacht zand, stukken weg met veel rotsen en stenen, wij willen onze car hier niet aan wagen. Daar komt bij, je moet echt wel een 4x4 hebben met lage versnelling anders kom je in het zachte/stuifzand echt niet verder.

Na een rit van 2u bereiken we de parkeerplaats waar nog 1 auto staat, dus bijna het gebied voor onszelf. We spreken af dat we eerst een tijdje zelf ronddwalen en dan komt Terry ook en helpt ons om nog wat goede foto’s te maken.
We gaan de heuvel over en zien dan een onwaarschijnlijk gebied: om ons heen alles zand/groen dan over de heuvel net alsof je op de maan loopt, alles versteend, de heuveltjes lijken wel de rug van een schildpad en alles is of wit/rood/geel, loopt in lijnen/strepen in elkaar over. Ik zal de foto’s erbij plaatsen anders begrijp je er niks van.

Een ontzettend fotogenieke omgeving, je weet niet waar je moet beginnen te fotograferen en te filmen, prachtig. We lopen ongeveer 1,5u rond, eten dan een broodje met Terry in een kleine grot waar schaduw is. Hij vertelt ons over het gebied, over fotograferen en hoe de beste foto te nemen, etc. Hij is heel behulpzaam (hij is een soort cowboy-lone ranger achtig type: hoed op, veren, alternatief iemand, even voor het idee).

Dan is het bijna 2 uur en na wat tips nemen wij de laatste foto’s en gaan terug naar de auto, voor de terugreis van 2uur rijden. Het is een prachtige plek, zo blijkt maar weer dat er hier in de omgeving nog zoveel te zien is en wij hebben nog geen 4e gezien wat er nog te doen is.

Terug bij de B&B drinken we een borrel met Eric en overleggen voor het diner, waarschijnlijk wordt het Bunkers? Hier schijn je van pasta tot steaks te kunnen krijgen, maar het is great volgens Eric, zo we zullen zien. Eerst even mijn verhalen op mn weblog zetten en wat foto’s, eten volgt daarna.
De recensie van het diner krijg je morgen, I promiss.

Greetz to y all!!

X Peter en Merijam

• 11 Augustus 2011 - 06:52

Jansie:

moi eem kids geweldig or die verhaalen krantje weer uit dis was mijn laaste morgen om de krant rondt te brengen ja wat boeit jullie dat maare ik ga op op vakantie ja ja naar zekers terschelling maar wij hoefen niet te rusten s,midags om de hitte wat een shit weer hier bah nou veel plezier nog en tot maandag dan heb ik een verslag voor jullie hihi kussie jansie

• 11 Augustus 2011 - 17:23

Mirjam Rubingh:

@ jansje: jij ook fijne vakantie he fraulein! Geniet ervan daar op Terschelling, geen gekke dingen doen, hihi. Wij vermaken ons wel hier, dat is geen probleem!

x ons

• 11 Augustus 2011 - 19:59

Corinne:

Hey(L)
    ik heb tot dag 11 gelezen, en ik vind het heel leuk die verhaaltjes!!
    En wat een Coole foto's!!
    nog veel plezier!!(L)
    XXX Corinne

• 11 Augustus 2011 - 20:22

Annette En Geert:

wat een leuke reis verslag hebben jullie mooie fotos er bij wat een mooi gebied niemand te zien alleen jullie ha ha geniet er nog van want het zo weer voor bij groetjes annette en geert en pa enmoe doei

• 12 Augustus 2011 - 09:42

Corinne :

ik vind het hele mooie verhaaltjes!!
    je kunt wel een boek schrijven!
    Je kan het zo goed!
    XXX Corinne

• 13 Augustus 2011 - 16:31

hallo family!!!

Leuk dat ook jullie de verhalen nu kunnen lezen!! Met ons gaat het goed, hoop jullie ook??

x van ons

• 13 Augustus 2011 - 16:33

@ Corinne !
    Het moppie, leuke dat je de verhaaltjes hebt gelezen. Dan weet je en kun je op de foto's een beetje zien wat wij hier aan het doen zijn! hihi..

Hoest met jullie hondje, hebben jullie al een naam bedacht inmiddels?

Liefs ons...