Dag 17 MV- Page (Lake Powell) - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 17 MV- Page (Lake Powell) - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 17 MV- Page (Lake Powell)

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

We vertrekken op tijd, eten snel op onze mega-veranda een ontbijtje en checken dan uit. Dit jaar willen we nog wel de Valley-tour doen in Monument Valley, dat hebben we vorige x niet gedaan ivm onze auto destijds (nu SUV). Het is nl. Een 17mile dirtroad en (in principe) ben je niet verzekerd voor schade op dat moment. Maar heee.. we leven maar 1x dus doen we gek en let’s go.

Je rijdt dan door de Valley tussen de grote Buttes (zo worden ze genoemd; rotsformaties) waar vroeger de cowboyfilms zijn opgenomen (Butch Cassidy, Sundance Kid en Clint Eastwood). We vinden het mooi, maar toch anders dan verwacht. Vanaf bovenop krijg je zo’n megaview dat het onderin de vallei eigenlijk iets tegenvalt. Maar wij zullen wel de enige zijn, dus tja.
We lopen daarna nog een rondje in de touristshop maar mij iets te commercieel die indianen hier, btje jammer. Doe mij maar Vegas, haha..

Op naar Page en onze B&B Dreamkatchters’; we waren hier ook in 2009 en vonden het een gave plek. We hebben er 2 dagen want gaan onze 2e dag een tour doen met een local Photographer; Terry Alderman. Via het forum en ontdek-amerika.nl zijn we bij hem terechtgekomen voor de tour: White Pockets. Dus toen had ik bedacht dat we nogmaals naar dezelfde B&B gaan: de eigenaren Eric & Jarod zijn er nog steeds dus hoe leuk is dat.

We arriveren al om 12u ongeveer (winnen hier een uur) en Pieter wil direct langs de B&B en vraagt zich af of ze ons nog kennen.. Ik denk van niet, aangezien ze zoveel gasten krijgen. Pieter belt aan en:…. Oh my god I know you!! You are Peter Fonda in his younger days… haha.. Eric die herkent Pieter echt direct maar weet niet direct zijn naam, maar herinnert onze gesprekken van toen. Zo leuk! Onze kamer is nog niet klaar maar no worries hij zorgt ervoor dat we badhanddoeken krijgen en weet een superplek waar we bij Lake Powel geweldig kunnen zwemmen.

Fantastische plek blijkt het inderdaad te zijn, het zijn een soort Coves, inhammen, waar we dus totaal alleen verlaten op het strand (zandrotsen) liggen, met superblauw en schoon water. Te gek. We blijven hier tot een uur of half 5 en dan zijn we ook goed verkleurd, man dat ging hard. Terug bij de B&B zitten we een tijd met Eric & Jarod op hun veranda te praten, zo nicy nicy (zou mn zus zeggen). Eric is een carfreak en nu hebben ze er 5; hij laat nu een dikke bak: Dodge Duranga overkomen uit een anders staat, en in de garage staat zowaar een Chrysler 300; met 370pk, my god what a Car, mega glimmende velgen eronder, net iets voor ons, hihi. Eric zegt dat het een zondag-auto is, maar Jarod vindt hem zo cool dat hij er "gewoon" elke dag in rijdt, haha.

Eric heeft een goed idee voor het eten: Blue Budda: een Japanner met sushi/nudels/nice food. Daar gaan we dus naartoe, na ons diner van gister zijn we toe aan good food.

Even lekker douchen, veel zand overal, en dan gaan we op pad. De B&B zit in Big Water, dat is ongeveer 20min. Rijden van Page waar het levendig is, op naar Blue Budda.
We eten echt geweldig: ik heb gefrituurde garnalen, pieter heeft Dumplings vooraf: heerlijke sausjes erbij. Pieter heeft chicken teriyaki als hoofdgerecht met rijst en ik noodles met again garnalen, echt te fantastisch hoe lekker. En het kost ook echt niks; $12 voor mijn hoofdgerecht, dat is net 10euro ongeveer.

Tonnetjerond zijn we, Pieter eet de helft van mijn bord er nog bij op natuurlijk, en liggen heerlijk om 10uur al in ons mandje. Morgenochtend om 6.30 ontbijt want we hebben om 8u afgesproken met Terry Alderman voor onze tour. (1u tijdverschil, dus voor ons 8u als het voor hem 9u is).
Morgen meer daarover! De foto’s weet ik nu finally hoe ik dat sneller kan doen, dus gelukkig, kan ik ook laten zien hoe mooi het is.

Sleep tight you all!

X

• 11 Augustus 2011 - 07:53

Sandra:

Leuk dat je aan geeft waar jullie verblijven want de B&B in Page heb ik genoteerd, super :)
    Zo te lezen zien jullie veel mooie dingen. Fijne vakantie verder, groetjes Arnold en Sandra