Dag 16 Moab- Monument Valley - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 16 Moab- Monument Valley - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 16 Moab- Monument Valley

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Wat een heerlijk ontbijt serveren ze hier toch: heute morgen: omelet (scrambled) met ertussen mozarella kaas/ tomaat/ en rucola sla, hoe bedenk je het? Echt zo lekker, met weer vers fruit erbij. Dan zijn er altijd van die Fransen, met kids: such a pain in the ass.. Ze lusten het niet natuurlijk, dus daar moet even weer iets anders voor bedacht worden. Er zijn er hier a lot: French people en natuurlijk ook hier te eigenwijs om Frans te spreken, maar goed dat is niet ons probleem, wij laten ze uberhaupt links liggen ;-)

Tegen een uur of 11 vertrekken we uit Moab, nemen afscheid van Vic & Anna, hebben het erg naar ons zin gehad, echt heel relaxed en genoten van hun tuin en de rust.
We moeten een uur of 3 rijden ongeveer, dus dat is best te doen. Kopen eerst nog wat brood, fruit en melk voor de lunch.
Onderweg maken we natuurlijk de nodige foto’s van het landschap richting Monument Valley, dat is zo weids/groots en geweldig, het blijft mooi. We slapen deze keer wel in de Valley zelf, bij Gouldings Lodge in een cabin.

Tegen een uur of 3 zijn we er ongeveer en onze cabin is ehm… nou best te doen maar het is niet great. 1 voordeel: de indiaan vraagt of we :AENWBE hebben?? Ik zo: huh? De andere dame zegt: ANWB-pas, haha.. dat is hier Triple A (AAA), zo ja dan krijgen we korting. Nou zoals echt NL.-ers, tuurlijk willen wij korting, alstublieft mijn pasje.. Dat scheelt toch weer $12, mooi meegenomen. Het is een klein hok, maar er kunnen in principe zelfs kids bij in, inclusief keukenblok/magnetron, toilet/douche etc. Maar ons gevoel zegt dat het niet echt schoon is ofzo, beetje brr.. maar ja wat wil je voor 50euries he.
1 voordeel, ze hebben een zwembad hier in the desert en daar zijn we wel aan toe, man man wat een hitte. Dus geen sightseeing voor ons, maar gewoon even zwemmen en zonnebaden! Dat doen we deze vakantie meer dan vorige x, dus relaxed zijn wij.

Dan dinnertime: geen zin om hier uit eten te gaan dus verzinnen zelf iets: zoals Roel en Willemijn zouden doen: gewoon wat sla/groente en wat brood klaar ben je ;-)))
Maken zelf heerlijke tonijnsalade, broodstengels met kruiden en 2 diepvriespasta’s, al met al klaar voor 10euro, haha. Maar ook dan wordt je dus best zat, en bovenal; voor dit geld ook nog een pot met Ben & Jerry’s erbij (is hier maar 1,40euro, prikkie he).

’s Avond zitten we op onze veranda (nou ja dat klinkt groot, maar is het niet) te lezen en Pieter te pokeren (tja wifi hij ook blij) en dan op ons ranzig nestje.. we slapen ook nog, maar zijn blij als het 7u is, eruit en wegwezen hier!

Xxx

• 11 Augustus 2011 - 08:31

Willie:

hahaha, ben blij dat we een inspiratie zijn voor jullie qua eet-alternatieven..
    dikke kus willemijn konijn