Dag 15 Canyonlands - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 15 Canyonlands - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 15 Canyonlands

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

08 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Vic heeft weer een heerlijk ontbijt voor ons klaargemaakt, we krijgen een scrambled egg met groente erdoor en vers fruit. De bodem is weer goed, dus daar kunnen we weer goed op teren.

Vandaag gaan we naar het park Canyonlands, wat een soortgelijk fenomeen is dan Grand Canyon, maar dan veel kleiner. Door 2 rivieren wordt de berg uitgeslepen waardoor je een megadiepte krijgt.

Vic vertelt ons de hoogtepunten van het park wat we echt gezien moeten hebben en wat we kunnen overslaan. Eerst gaan we via een binnenweg naar de Corona Arch, deze ligt niet in 1 van de 2 parken. Omdat een groot deel van deze hike bergop gaat in de zon is het beter om dit in de ochtend direct te doen.

De hike is ongeveer 5 km, heen en terug en valt ons echt mee. Via kleine wandelpaden met steentjes kun je het pad volgen omhoog die is aangegeven met kleine stapeltjes stenen (noemen ze hier cairns), dan 2x een klein wiebelig trappetje omhoog en dan zien we in de verte de Corona Arch al. Jammer genoeg is er een groepje aan het de Arch aan het abseilen waardoor wij helaas de groep op onze foto krijgen. Dat wordt fotoshoppen thuis.

Het uitzicht vanaf boven is prachtig en zeker de klim in de hitte waard, ook dit is 1 vd toparches die we tot nu toe hebben gezien, maar Delicate Arch was toch echt de nr.1.

Dan nr Canyonlands, via diverse uitkijkpunten zien we prachtige uitzichten mega diepe kloven. Op de helft kun je een kleine wandeling maken naar Mesa Arch, erg gaaf. Door de boog kun je dan het landschap erachter zien, geweldige view. Aan het eind van de rit (ongeveer 12 mile) is de highlight: Grand View Point, hier kun je een heel groot deel van het park overzien! Stunning!
Dan is het 3u geweest en ben ik er wel klaar mee, genoeg bogen, bergen en kloven gezien we gaan terug. In het dorp Moab stoppen we nog even en kopen hier Kokopelli, dat is een afbeelding van muurschilderingen die vroeger hier op de rotsen zijn gemaakt. Het schijnt (volgens Anna) dat een Kokopelli zorgt voor voorspoed/vruchtbaarheid etc.. dus dat belooft veel goeds! ;-)

We eten later nog bij de Moab Brewery (waar Vic in het weekend ook werkt), prima maar we vallen er niet van om.. haha. We hebben een lekker rustige avond en kan eindelijk eens een boek uitlezen zonder dat ik na 1 blz. In slaap val.

Morgen gaan we hier vertrekken en gaan naar Monument Valley waar we ook slapen, dat was in 2009 vol dus we zijn benieuwd naar de zonsopgang waar we uitzicht op hebben. C u all later!

X ons

• 08 Augustus 2011 - 18:54

Mam:

Hallo kinders weer een mooi verslag en leuke foto''s Als je thuis komt moet je eerst wel vakantie nemen
    je bent natuurlijk bekaf ! ! !
    dikke kus en pas goed op elkaar

gr mam en henk

• 09 Augustus 2011 - 10:55

Greta En Ted:

Hallo luu,
    Wij waren zondag weer terug van vakantie. We hebben jullie verhalen allemaal gelezen. Geweldig, en wat zijn jullie actief. En .... jullie zijn shopaholics...hi hi. nou geniet er nog van .veel plezier.
    Groetn uut buunermond
    greta en ted

• 10 Augustus 2011 - 19:57

Pap En Dina:

Weer leuk om jullie berichten te lezen
    En vooral iets te lezen over vruchtbaarheid.
    Dat beloofd wat volgend jaar,geen verhalen meer over verre reizen maar ??????????
    Wij gaan morgen naar Zillertal voor vier dagen.
    Gr Pap en Dina

Goeie reis verder xxxxx