Dag 14 Arches National Park - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 14 Arches National Park - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 14 Arches National Park

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

07 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Het ontbijt is echt lovely: Vic maakt voor iedereen (totaal hebben ze 5 kamers en wonen zelf in de kelder) heerlijke blueberry pancakes (kleine dikkere pannenkoekjes met bosbessen erdoor) waar ze hier marble syrup overheen doen (dunnere stroop). Wij hadden ook al een geroosterd broodje met jam op en daar dan even een bord met 3 pannenkoekjes.. pff dat is echt too much dus ik neem mooi 1 mee voor onderweg bij de lunch.

We drinken nog een bak koffie/thee en gaan op pad. Het park Arches is redelijk te doen in 1 dag, er zijn diverse Arches, natuurlijke bogen die door wind/water/erosie zijn uitgeslepen. Ook nu gaat dit proces nog door ivm de winters, wind/regen etc.

We stoppen bij de diverse viewpoints: Court House Towers, Balanced Rock (mega steen die nog maar op 1 punt vastzit), North & South Window, Turret Arch, Landscape Arch.

Bij de vorige kun je een korte wandeling maken om de genoemde plekken te bekijken. We willen 1 lange hike maken, naar Delicate Arch. Dat moet echt een hoogtepunt zijn, dus daar moeten wij ook bij zijn. Ik twijfel eerst omdat het inmiddels 12.00u is en alweer goed heet. Uit de info lees ik dat het ongeveer 2-3uur totaal is, dan met die hitte??
Maar goed ik geef Pieter zijn zin en later ben ik blij dat hij me heeft overhaald.

We moeten bergop, zonder schaduw voor totaal een kleine 5km. We nemen 4 flesjes water mee, brood en wat fruit, je weet maar nooit. De klim is wel even heftig, maar valt me toch mee. Binnen 40min. Zij we boven, we lopen om de berg heen en daar staat de meest prachtige Arch die we tot nu toe hebben gezien. Bovenop een berg in weer en wind, wat een geweldig ding! Samen met meer toeristen maken we foto’s van onszelf eronder, ervoor etc. (erop gaat niet ;-)) .
We raken aan de praat met 2 Duitsers, waar we erg leuk mee kletsen. Ook zij hebben al veel van de wereld gezien en maken ons enthousiast! We lopen na een half uur boven samen terug naar beneden. Zij slapen zelfs in de auto, tja dat is lekker goedkoop maar zien wij ons niet doen 25nachten! We wisselen email uit want zij hebben zoveel ideeën voor de komende vakanties… , dat past ons wel, haha..
Al met al, inclusief rust-stops etc zijn we 2 uur onderweg geweest, dat viel dus 100% mee. Dus morgen weer een nieuwe hike op het programma!

Dan rijden we terug naar de ingang van het park, stoppen nog hier en daar en rijden we terug naar Moab. In de stadje kijken we nog wat bij touristshops maar krijgen dan (natuurlijk) weer honger. We eten bij Max; Pieter onbeperkt pizza en ik neem een sandwich (staat bij gezonde keuze), maar met frieten, erg bijzonder maar de frieten zijn heerlijk!!
Dan terug naar onze B&B waar we een heerlijk kalme en relaxte avond in de tuin hebben. Op naar morgen, naar Canyonlands

X

• 07 Augustus 2011 - 16:21

Liana:

Hey Ruby en Pieter,

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. En jullie hebben nog heel wat dagen in vooruitzicht, geniet ervan.
    Ben erg benieuwd naar je uggs hahahaha.

Liefs uut stadskanaal xxx

• 08 Augustus 2011 - 07:18

Claudia:

hey folks,
    Wat een gave dingen hebben jullie allemaal gedaan. Ben ook benieuwd naar jullie foto`s. Die moeten wel super zijn als ik jullie verhalen zo hoor. En ook toevallig dat je collega`s van Pieter tegen komt op de meest drukke plaatsen van de wereld. haha dat kan haast geen toeval meer zijn. Nou,ja ik wens jullie nog veel plezier voor de dingen die jullie nog gaan doen. Ik lees het wel weer. Goed voor elkaar zorgen en lekker genieten. Groetjes Claudia

• 08 Augustus 2011 - 11:47

Pa En Ma:

we hebben jullie reis verslag gelezen wat een durf hier regen en dan zon niks aan alles goed hier alle vissen zwemmen nog in het water met rossie ook goed sla om te eten.en bonen om te eten.geniet nog maar van jullie vakantie .voor je het weet zo weer om groet pa en moe.

• 08 Augustus 2011 - 11:53

Annette En Geert:

eindelijk jullie reis verslag gevonden zit even op jullie laptop moe wou even een bericht plaatsen veder alles goed .hier alles goed. nog een fijne vakantie. we horen wel hoe het is gegaan. groet annette en geert