Dag 13 Torrey – Moab - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 13 Torrey – Moab - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 13 Torrey – Moab

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

07 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

We proberen op tijd te vertrekken vandaag want we hebben veel op de planning staan. Na een bezoek ad grocery (supermarkt) bij Austin’s maken we zelf een ontbijt, ik zet nog 2 berichten op waarbenjij en gaan dan op weg.

Via Capitool Reef National Park gaan we via omhoog via de Interstate, hier hebben we 2 hikes op de planning staan. Naar de Goblin Valley State Park en dan nog een bezoek aan de Little White Horse Canyon. De 1e is een state park die je via een zijweg van totaal 15miles kunt bereiken. Eenmaal daar hoef je niet een route te volgen, je mag gewoon tussen de Goblins (kleine rotsformaties die wat lijken op grote paddenstoelen) doorlopen. Vanaf het uitkijkpunt ziet het er al gaaf uit, net een hele vallei met uit de grond gestampte paddenstoelen (zo heette het park vroeger ook trouwens).
Wij vinden ze echt geweldig om te zien, je kunt van elke Goblin wel iets maken, met een beetje fantasie natuurlijk. We dwalen een dik uur door de vallei, moeten op een gegeven moment klimmen en klauteren over de grote Goblins heen. Ik heb dan even het gevoel dat we er nooit meer uitkomen, maar Pieter is (natuurlijk) de rust zelve en leidt ons weer terug naar de goede kant…

We lunchen bij de picknickplaats bij het park, heerlijk even schaduw want hier is het (tegen 12.00u) denk ik wel al weer bijna 35gr. Dan naar de 2e stop, die ligt vlak in de buurt: Little White Horse Canyon. Een slot canyon waar je doorheen kunt lopen met gave uitzichten/ fotomomenten. Het eerste stuk is de slot nog heel breed, dat wij denken is dit het?? Dan na 15min. Ongeveer wordt het smaller en smaller, de canyon is op zijn smalst denk ik 30cm breed (?) dan moeten we er echt wel dwars door moeten. Dan nog een verrassing, ook nog door het water (met onze lovely hardloopshoes), ik zeker tot kniehoog bruin/rood water. Maar het is gaaf dus hup erdoor! Na een half uur hebben we het wel gezien en gaan we terug, het was zeker de moeite waard in die hitte.

Dan is het mooi geweest en rijden we in 1x door naar het plaatsje Moab. Dit ligt ongeveer 5mile voor de ingang van het park Arches en Canyonlands waar we de komende 3 dagen verblijven. Ik heb hier een B&B geregeld: Desert Hills B&B. Echt een pracht van een huis, midden id desert hier, en we hebben een uitzicht id tuin over de hills. De eigenaren, een jong stel Anna & Vic, hebben de B&B sinds een jaar of 4, maar het staat te koop. Vic (hij is italiaan) wil geen koude winters meer en ze willen verhuizen naar Hawaii, tuurlijk off all places.. haha. Het kan hier dus ’s winters goed koud worden, -25graden, dat verwacht je niet aangezien het nu tegen de 40graden loopt.

Een heerlijk bed, 3 dagen fantastisch ontbijt, jacuzzi in de tuin en leuke mensen en gasten hier, wat wil een mens nog meer!!

’s Avonds eten we op advies van Anna take out van de thai: heerlijk! Dat beloofd veel goeds voor de komende 3 avonden ;-)
Morgen dus naar het park Arches, met als hoogtepunt een trail van 5km (bergop) naar Delicate Arch.

Greetz from the US