Dag 12 Zion – Torrey - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 12 Zion – Torrey - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 12 Zion – Torrey

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

05 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Bij de Red Rock Inn (waar we slapen) krijgen we een ontbijt gebracht aan de deur. Echt zo leuk om zo wakker te worden. Om half 9 zitten we onze eigen verandatje met:
Verse jus, koffie/ thee, roerei met vers brood, vers fruit en een bakje yoghurt! Echt te snoezig voor woorden!
Na dit alles achter geslagen te hebben gaan we direct om 10.00u naar Zion voor onze hike: de Watchman Trail. Dit is een hike de berg omhoog waar je uiteindelijk (na een dik uur lopen) over de hele vallei, de berg the Watchman, het stadje Springdale en richting Zion Canyon kunt kijken (360graden view).
Onderweg zien we erg veel dieren (het is een rustige trail, gelukkig), veel eekhoorns, vogels, een mega grote gele vlinder en op een gegeven zie ik naast ons een mule deer (soort hert) met zijn jong bij de bomen eten. Heel kalm, ook al hoort en ziet hij ons. Prachtig om te zien, als ik niet stil was gaan staan had ik hem niet eens gezien, zo gaan ze op in hun omgeving.

Eenmaal boven is het uitzicht geweldig, wel soms even wat zwaar onderweg omdat het toch al een 28graden is en je loopt regelmatig een stuk in de zon. Maar als je dan boven bent is het uitzicht geweldig!
Boven komen we een Amerikaan tegen waar we mee aan de praat raken; hij vertelt honderduit over het gebied, er is nog zoveel meer te zien dan de ‘standaard’ parken zoals wij die nu kennen. Waarschijnlijk is dit meer het commerciële en weten de locals de rustige bijzondere plekken. Hij vertelt ons over de Subway hike, wat spectaculair moet zijn, helaas hebben wij hier geen tijd voor. Na een half uur, veel ideeën hebben opgedaan met Shelby (naar de Mustang volgens Pieter) nemen we afscheid met nogmaals het gevoel, wat zijn die Amerikanen toch vreselijk aardig en behulpzaam!!

Dan op naar Torrey, maar ook hier hebben we bedacht dat we via Devils Garden gaan, met dank aan www.ontdek-amerika.nl. Het is een offroad weg die na een kleine 20km je brengt bij een vallei met een soort Hoodoo’s. Vergelijkbaar met wat we in 2009 in Bryce hebben gezien, maar dit is compleet verstopt midden in een vallei die je normaal gesproken nooit zou vinden. We vinden het prachtig, je mag er gewoon tussendoor lopen, zonder vaste paden oid. Mooie foto’s maken we hier (die volgen echt) en na een klein half uur (het is niet groot) gaan we vertrekken.

Naar Torrey is het nog een 2,5uur ongeveer, via de UT12, een scenic Byway, vervolgen wij onze route. Je komt hier langs mooie uitkijkpunten en diverse soorten landschappen. In 2009 waren we hier ook al langs gekomen, maar er was weinig wat we ons ervan konden herinneren, net alsof het een nieuwe route was. Om 19.15 komen we aan bij de Chuckwagon Lodge, (ook in 2009 geweest), maar waren er zo van gecharmeerd dat we hier nogmaals wilden slapen. Het is net een western lodge, veel hout, blokhutten en wij in het motel.

We eten bij Diablo, maar vonden het (jammer genoeg) niet meer zo goed als in 2009. Waar wij ons ook mega aan ergeren (is gelukkig niet in elk gebied zo) dat ze hier standaard al 18% fooi op je rekening zetten (nadat er ook al 8% taxes overheen komt). Dit blijkt te worden gedaan (zegt ze) omdat hun loon maar 2$ is en de medewerkers moeten leven van de fooien. Wij vinden het belachelijk want het is alleen voor de toerist en dan is een dikke 10 euro fooi geven echt te veel! Maar goed, daar worden zij niet anders van natuurlijk.
Pieter besluit om het de volgende x NIET te betalen, het zal mij benieuwen!

Morgen gaan we naar het plaatsje Moab, waar 2 parken zitten: Arches (met natuurlijke bogen) en Canyonlands. Hier blijven we dan ook 3 nachten, heerlijk!!

Tot later..

X

• 05 Augustus 2011 - 19:53

Patricia:

Hoi USA toeristen,

Joh Mirrie, wat kan jij leuk schrijven! Ik spaar de verhalen gewoon een 3 dagen op en dan lees ik ze. In het begin las ik ze iedere dag, maar dan denk ik aan het einde.. wat gaan ze morgen doen. Zo is het veel leuker. Jullie maken toch echt wel leuke dingen mee en die verhalen uit Vegas zijn ook erg leuk. Geniet er nog maar even lekker van samen! Een dikke kus van ons

• 05 Augustus 2011 - 20:13

Zus:

Lief Zusje&Piet!
    Weer ongelooflijk dit alles te lezen!
    Zelfs vogels spotten? Dus piet kan helemaal los ? Hahaa
    Ik zit nu met Gert-Jan aan tafel, ik op Ikphone en Gert op Comp. we lezen hetzelfde verhaal ben heel benieuwd wat hij verteld! Morgen gaan we met z'n 2 naar amsterdam.. Shoppen hoe leuk?!
    Tot volgend story, dikke kus Zus!!

• 05 Augustus 2011 - 20:14

Gert-jan:

lieve mirjam en pieter wat een leuke dingen doen jullie allemaal dat wil ik ook graag doen. wat een mooi uitzicht van uit het hotel echt mooi!! Kon ik jullie maar een kus geven jammer dat dat nog niet kan!!

• 05 Augustus 2011 - 20:16

Zus:

Traantje? Ikke wel!

• 06 Augustus 2011 - 06:59

Nichie:

geweldig man zooooh heb net zelf krant rond gebracht maar deze vindt ik een stuk mooier hihi nou geniet er van dikke kus nichie