Dag 11 Las Vegas – Zion - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 11 Las Vegas – Zion - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 11 Las Vegas – Zion

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

05 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Zo jammer dat we weer uit Vegas vertrekken na deze geweldige 3 dagen, maar overal komt een eind aan ook weer aan ons Vegas avontuur. We willen nog wel even onze gok-kaarten leeg maken (beide op onze naam met $10 erop) en nog even naar de Fashion Show Mall tegenover ons. We zijn nog niet voldaan wat betreft shoppen en het kan nu nog.

Het gokken is 3 minuten en dan zijn we het kwijt, niks gewonnen maar ach wij zijn lucky in de liefde vinden wij!!! ;-)
Dan op naar Abercrombie, hier slaan we nog een slag en vinden zelfs leuke sneakers van Adidas voor Pieter bij Champs. Hij ook weer blij.
Ons laatste rondje bij Starbucks en dan gaan we onderweg, het is dan inmiddels ook al 15.00uur, veel te laat geworden maar ja.

We moeten nog zeker 3,5uur rijden naar het park Zion en slapen in het stadje Springdale. Onderweg willen we graag via het State Park: Valley of Fire. Hier kun je met de auto doorheen en zie je onderweg de mooiste rotstformaties, in het rood natuurlijk.
Op 1 punt zit een trap omhoog waar je muurtekeningen uit van de indianen kunt bekijken. Het is hier megaheet in het park (eigen schuld natuurlijk) en bij een waterpunt drinken we wat water. Dan schieten er uit de struiken tientallen kleine eekhoorns, die hebben ook dorst zo blijkt. Ze durven zelfs zo dichtbij te komen dat ze tussen onze voeten doorlopen. Ook een haas komt even langs, ook nadorst denken wij.

Een erg mooi park wat leuk is om mee te nemen op je route richting Zion. Wij gaan dan echt verder en onderweg zien we in een canyon dat er mega-onweer naast ons zit. Doorrijden dus.. de lichtflitsen die schieten door de lucht een mooi gezicht omdat alles zo duidelijk te zien is. Doordat we erg laat zijn vertrokken bellen we met onze B&B aangezien we zeker na 19.00u aankomen, we spreken af dat onze sleutel van de cabin bij de receptie ligt, maar zij zijn niet meer aanwezig. Prima!

Dan tegen 20.15 zijn we er, maar hier hebben we een uur tijdverlies, dus het is al 21.15!
Snel een restaurantje opgezocht, Wildcat Willie. Hier een heerlijke zelfgemaakte hamburger gehakt, met lovely frietjes! Dan komt een medewerker Jeff nog bij ons aan tafel zitten met zijn gitaar en zingt voor ons nog een 4-tal liedjes, erg gaaf! Hij begint (op ons verzoek) met een nummer van Elvis (zitten nog in the mood) en zowaar begint hij met Blue Suede shoes, ook het nummer waar de show in Vegas mee begon!

Dan om 23.00u rollen we ons bed in, ik doe nog even wat bankzaken en kijk of we al teveel hebben uitgegeven.. Het schiet al aardig op! ;-)

Morgen gaan we 1 hike doen in Zion en dan door naar Torrey voor een tussenovernachting voor het park Arches (in Moab).

Slaap lekker!
X