Dag 10 Las Vegas - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 10 Las Vegas - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 10 Las Vegas

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

04 Augustus 2011 | Nederland, Stadskanaal

Heerlijk om hier 3 nachten te hebben, dat hebben we goed bedacht. Ik was zo kapot gisteravond dat ik (voor het eerst) geen wekker heb gezet. Zelfs daar was ik nog te beroerd voor.. het erge is als ik wakker wordt (door de dikke gordijnen alles nog pikdonker) kijk ik voorzichtig om mijn horloge… zie ik dat goed?? My god, het is half 11.. in jaren heb ik niet zolang uitgeslapen en vlieg dan ook mn bed uit. Pieter wakker maken en ook hij schrikt. Het is niet onze bedoeling om onze laatste dag hier zo laat te starten maar goed het zij zo.

Eruit, douchen en we maken van het ontbijt maar direct lunch. Dat doen we in ons eigen hotel en dat is dus de beste keuze, heerlijke sandwich met zalm en pieter met champignons, kip en nog veel meer.
We willen vandaag naar de Stratosphere tower, die staat ah begin van de Strip (Northkant), we kopen een kaartje voor de Deuce (bus die tot 00.30 hele dag op en neer rijdt) en gaan die kant op. Het lopen ben ik f klaar mee, met weer een 3-tal nieuwe blaren, zelfs ad onderkant van mijn voet.

Als we met de lift omhoog gaan (die met 30km/p uur omhoog gaat, echt waar!!!) hebben eerst een uitzicht op 855 feet (…?Meter, dat zoek ik nog f voor jullie op), dat is al geweldig maar we kunnen dus nog hoger.
In de lift ontmoeten we 2 Nederlanders (naar later blijkt: vader en dochter; Ben en Evelien) waar we mee aan de praat komen. Evelien blijkt dus de held te zijn die 2 vd 3 attracties boven de Tower gaat doen, ik mag wel mee van haar. Nou in Six Flags ga ik je overal in, maar dit??!!! Op de top zit de Big Shot die schiet je omhoog tot totaal 1149 feet, en nog 2 attracties waarvan de 1 net een stukje achtbaan is, waar het net lijkt alsof je de tower wordt afvalt, weer teruggetrokken wordt en ook nog omhoog een laag gaat. De laatste is een soort centrifuge waarin je zit en rond wordt gedraaid naast te tower, je hangt dus met je benen boven de grond. Oh ja, je kunt ook nog bungee jumpen van de tower! Al dit wordt mij te gortig maar Evelien die doet dus 2 ervan, wat een held.

Na haar Bigshot avontuur gaan we met zn 4-en even wat drinken en praten hier over onze en hun reis. Vader en dochter samen 3 wkn door Noord-Amerika, hoe leuk is dat. Een wens van Ben en zijn dochter wilde dit graag samen met hem doen, erg leuk. We geven ze nog wat tips voor Yosemite en San Fran, omdat zij die kant nog opgaan. We wisselen e-mail uit voor de foto’s die zijn gemaakt en ook wij gaan weer verder.
Al met al is het 4u inmiddels en Pieter en ik besluiten dat we naar de ticketstore gaan voor kaartjes voor een show in de stad. Het wordt een Circque du Soleil, maar welke nemen we?? Een watershow, martial arts of toch de nieuwste show in de Aria (nieuwste hotel hier): na wikken en wegen wordt het Elvis!!
Na een geweldig diner bij Dal Toro (italiaan bij het Palazzo hotel) gaan we met de Deuce naar de Aria. Gaaf hotel van binnen!
We komen nog op de foto voor de show en dan begint het.. onvoorstelbaar hoe mooi: de liedjes van Elvis (vaak door hemzelf ook gezongen via een groot filmscreen) en dan de acrobatiek van de cast, overal gebeurt wat, veel gebruik van trampolines en de meest gekke capriolen worden uitgehaald. Al met al (ook Pieter) zijn we heel blij dit gezien te hebben, dit hadden we ons er niet bij voorgesteld maar overtreft onze verwachting!
Na de show kopen we de foto’s die zijn gemaakt, zowaar staan we er beide mooi op!

Dan is het voor ons wel welletjes, we pakken de Deuce terug naar het hotel (half Vegas heeft hetzelfde idee, want alles stampvol natuurlijk). Al met al pas om 00.30 terug en nemen nog een drankje id bar zodat we alles nog 1x in ons op kunnen nemen want morgen gaan we vertrekken.

Vegas vinden wij geweldig, blij dat we er 3 dgn zijn geweest en ook nog in dit hotel!
Morgenochtend gaan we nog f langs de Forumshops tegenover en dan op naar Zion voor 1 nacht!

Liefs ons

• 04 Augustus 2011 - 06:51

Willie:

heej mirrie & pietje,
    i'm watching The Real World Las Vegas om nog beetje 'bij' jullie te zijn. Mooi verhaal weer van 3 dagen excitement. Enjoy!
    liefs uit Lausanne

• 04 Augustus 2011 - 08:13

Jansie:

zo men krantje weer gelezen vanmorgen tjezus wat is dat heerlijk om zo wakker te worden hihi maAR WAT SUPPER KIDS GEWELDIG veel plezier nog ben benieuwd waneer de krant smorgens weer komt kussie jansie

• 04 Augustus 2011 - 08:36

Ellis En Aaldrik:

Hello Pieter en Mir,

Wat weer mooie verhalen! Jeetje wat doen jullie veel op een dag, hier wordt je ook echt wel moe van, al die indrukken!!.
    Wat grappig zeg ben je in zo'n grote mega stad en kom je weer bekenden tegen.

dikke knuffel van ons x

• 04 Augustus 2011 - 20:30

Sandra:

Hoi Pieter en Mirjam,

Wow zo te lezen zitten jullie idd in het mooiste hotel van LV en dan ook nog bovenin het hotel, super! leuk om te lezen wat jullie daar bezocht hebben. Goede reis verder en ben benieuwd wat jullie dadelijk gaan meemaken.

groetjes,
    Arnold en Sandra

• 04 Augustus 2011 - 21:06

Marga:

Nu heb ik je moeder en dina zover dat ze op computerles gaat.
    Ze zit de hele nacht voor de computer.
    Nog veel plezier en goed uitkijken.

Gr Marga Pieter en Dina