Dag 6 Yosemite – Kings Canyon/Sequoia - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 6 Yosemite – Kings Canyon/Sequoia - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 6 Yosemite – Kings Canyon/Sequoia

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

30 Juli 2011 | Nederland, Stadskanaal

Vandaag een rijdag via 2 parken die aan elkaar “vastzitten”; Kings Canyon – Sequoia.
We zijn om 7u wakker en pieter zet het ontbijt alvast klaar terwijl ik me eerst even snel ga douchen. Op ons balkon eerst even rustig aan beginnen, eitje erbij, koppie thee en onze jam. Tegen 9u zitten we in de auto voor de lange dag die voor ons ligt. We beslissen onderweg wel wat we gaan zien en waar we wel of geen zin in hebben.
Via de weg UT180 gaan we door de bergen naar Fresno, waar we onderweg veel mooie uitzichten hebben. Langzaamaan merken we dat het ook steeds warmer (heter) wordt, inmiddels geeft de thermometer bijna 100gr Fahrenheit aan, bijna 40 graden C. Dat beloofd wat voor vandaag.

Als we ergens op de helft zijn (Fresno inmiddels voorbij) wil ik graag tanken want ik heb ons avontuur in Death Valley van 2009 nog goed in mijn geheugen. Ook daar reden we midden in de woestijn op de laatste liters benzine, maar ook nu is Pieter eigenwijs.. “nee hoor dat kan nog wel even wachten er komen nog genoeg tankstations!!” Maar ook hij begint het op een gegeven moment te knijpen (ook al zou hij dat nooit toegeven ;-)). We rijden op de weg naar Kings Canyon maar daar wordt het al een stuk rustiger en zien geen station meer voorbij komen. Dan besluiten we (eindelijk!!) dat we een stukje terugrijden en via de tomtom een tankstation opzoeken. Dat is gelukkig maar 10km terug, pffff.. Ik weer rustig en kan ik ook direct even naar het toilet, brood halen en dan ben ik wr gelukkig!

Dan dezelfde weg terug en zijn tegen een uur of 2 op het kruispunt waar we moeten kiezen; wel/ niet Kings Canyon + Sequoia, waarbij we de weg van Kings dus zowel heen als terug moeten rijden. Dat vinden we teveel van het goede want het is ongeveer 45km enkel. Dan dus alleen Sequoia, waar we genoeg te doen hebben.

We maken daar de wandeling naar General Sherman Tree, de sequoia met het grootste volume van heel USA, een omtrek van 31 meter totaal. Onvoorstelbaar hoe groot deze bomen zijn en ze nog kunnen worden. Dan willen nog naar de Cook’s Meadow en de omgevallen boom, maar dom van ons we missen de afslag. Door de vele wegwerkzaamheden en aangezien we nog zeker 2u moeten rijden naar ons hotel in Visalia besluiten we om niet terug te rijden en dit alsnog te doen.
Het zij zo, erg dapper van ons omdat we vaak bang zijn dat we iets missen, maar het is dermate heet dat we het wel prima vinden.

Tegen 5u arriveren we bij ons hotel, standaard Comfort Inn maar gelukkig hebben ze een zwembad en nemen we nog een duik. ’s Avonds zoeken we een lekker restaurantje want echt hoogstaand hebben we nog niet gegeten vanaf maandag. Dat wordt dus Mimi’s Diner, erg lekker en veel keus. Ik een heerlijke steak en Pieter een super pasta! Als toetje hebben we de beste keus ever: warme chocolat brownie, warme apple crumble met saus en Mimi’s breadcake met saus van rum en vanille!! Je snapt het; ik ben helemaal verliefd erop! Best ever!

Nu is het bijna 23.00uur en de dag zit erop. Morgen denk ik ook best een lang(ere) rij-dag, we gaan naar Death Valley, waar we zeker de 50graden C zullen halen. Maar ook dat heeft weer zn charmes! Haha…

Tot morgen you all.. x

• 30 Juli 2011 - 07:16

Jans:

moi zo heb men krantje weer gelezen supper or dikke kus jans

• 30 Juli 2011 - 10:20

Pap En Dina:

Hoi Pieter Mirjam
    Wij zitten nog steeds in Frankfurt.
    Het weer is niet best dikke truien aan.
    We gaan maandag naar Oostenrijk hopelijk is het daar beter.
    We lezen jullie verslagen elke dag .
    Gister op de ploff naar Lohr geweest ijs gegeten bij italiaan.

Goeie reis verder en hopelijk nog meer van die leuke berichten van jullie

Gr Pap en Dina

• 30 Juli 2011 - 18:55

Hennes:

Och watn eignwieze is die Pieter toch. Zoltst der mor stoan zunder benzine. Mot der noit aan denk'n.

Nog 1 daggie aant waak en den heb ik ook vakaansie. Tweer word goud hier disse week.

Geniet nog eem doar en tot gaauw.
    XXX Hennes en Wim

• 31 Juli 2011 - 04:50

Mirjam Rubingh:

He pap & dina!!
    Dus jullie gaan nu ook vertrekken? Gelijk heb je, in Oostenrijk is het weer vast beter. Zit nu hier om 22.00u buiten in Death Valley, onvoorstelbaar hoe heet het hier is, de zon is onder maar ik denk dat het hier zeker nog bijna 35gr is, gewoon een warme fohn..
    Goede reis en geniet ervan daar!
    x ons

• 31 Juli 2011 - 04:51

Mirjam Rubingh:

@ hennes: gelukkig jij nu ook vakantie? Hoor en lees dat het weer nu wat beter wordt in La Hollanda, dus lkkr zwemmen bij jullie!
    Hier gaat het super, we houden de website van Runa goed in de gaten, jullie ook?? ;-)

x Piet & Mir