Dag 5 Yosemite - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 5 Yosemite - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 5 Yosemite

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

30 Juli 2011 | Nederland, Stadskanaal

Om 07.00u de wekker gezet want er is veel te doen. Ik haal eerst uit het shopje bij het hotel wat boodschappen, want we hebben hier zelfs op onze room een keukentje en maken mooi een ontbijtje op het balkon. Eitjes, melk, ham, jus d’orange, bakje vers fruit en koffie en bakkie thee voor mij en wij zijn er helemaal klaar voor!

Tegen 10.00u zijn we in het park en gaan eerst een wandeling maken op de Meadow’s, dat is de Valley floor waar je uitzicht hebt op bijna al het mooie natuurschoon van Yosemite. De Upper & Lower waterfalls, El Capitan, Half Dome. We komen tijdens de wandeling over the swinging en the sentinel bridge, waar we een geweldig uitzicht hebben over de hele vallei en de Merced River. Samen met het geweldig mooie, warme weer en strakblauwe hemel maken we prachtige foto’s.

Helaas heb ik nogal last van mezelf, oftewel mn linkerknie, 4 blaren en een schouder die ook nog zeer doet, waardoor het lopen niet echt een pretje is. Maar ik ben geen mietje dus doorlopen want we zijn hier nu en komen (denk ik??) hier niet weer.

Na een mega dikke sandwich (pieter werkelijk 7 plakken vleeswaren op zn broodje), waar we allebei de helft van bewaren, bedenken we om naar Mirror Lake te lopen, deze schijnt in de zomer wel droog te liggen maar de wandeling schijnt leuk te zijn. Het is ongeveer een 5 km lopen, via een pad door het bos. Erg mooi en lekker rustig.
Uiteindelijk ligt de Lake niet helemaal droog en kunnen we ook hier mooie foto’s maken van de omgeving. Ook hier een prachtig uitzicht op Half Dome (een mega berg waar de helft van is weggeslagen/gevallen).

Dan vinden we het allebei mooi geweest, want in 2009 hebben we al diverse trails gelopen en vinden het niet nodig om dezelfde nogmaals te doen. Het is inmiddels 15.30 en kopen nog een ijsje en gaan dan richting het hotel. De rest van de middag en avond hangen we lekker op ons balkonnetje, hebben beide nog de helft van onze mega-sandwich, een salade erbij en ons diner is klaar.

Morgen hebben we een lange rij-dag voor de boeg, via Fresno gaan we naar het park Kings Canyon en Seqouia, waar we wat gaan rondkijken en lopen, en via het plaatsje Three Rivers eindigen we in Visalia waar we slapen. Volgens mij een heftige dag maar we zien het wel hoe het gaat.

Slaap lekker!

x ons