Dag 4 SF- Yosemite - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 4 SF- Yosemite - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 4 SF- Yosemite

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

30 Juli 2011 | Nederland, Stadskanaal

Vanochtend vertrekken we naar Nationaal Park Yosemite, maar eerst gaan we onze huurauto ophalen. We zijn erg nieuwsgierig wat voor auto het gaat worden, want hij is gehuurd via een Duitse organisatie en hier gekozen voor een Midsize SUV, dus spannend. Ik heb het zo uitgekiend dat we hem op kunnen pikken op de locatie O’Farrel Street wat precies het straatje achter ons hotel is, dus lopend te doen. Goed geregeld.
We zijn er om half 9 en direct aan de beurt. We hebben de keus uit een grijze Ford Escape of een Mazda die we niet kennen, dat wordt de Ford. Echt gave wagen, hebben leren stoelen, grote ruime bak achter en zowaar een open dak! Dus wij zijn blij ermee.

Dan met de auto terug naar het hotel, uitchecken en de koffers inladen en op weg naar Yosemite. Onderweg stoppen we bij diverse Malls om de nodige inkopen te doen: goede koelbox, brood, beleg, melk, boter, fruit en Smuckers aardbei: dat was ook in 2009 mijn favoriete beleg, dus dat slaan we direct weer in. Heb trouwens zelf een lading Nutella meegenomen, 1 persoonsverpakkingen, zo handig en elke morgen blij dat ik het bij me heb! ;-)

We rijden een andere route dan de vorige x omdat we via de West Entrance het park binnenkomen, we slapen nu nl. In El Portal, dat is net buiten het park in Yosemite View Lodge. In het park is ons idee niet te betalen en Pieter wil niet in de tenten die in het park wel te betalen zijn, dat gaat hem toch echt te ver, tussen de beren op houten vlonders, hahaha..
Tegen een uur of 3 komen we aan en hebben een grote kamer met een prachtig uitzicht over de Merced River inclusief balkon. De rivier raast als een gek voor onze kamer langs, wat echt een lawaai geeft van jewelste, maar daar wen je gauw aan, zelfs ik.
We hebben geen zin meer om terug te gaan naar het park en blijven lekker bij het hotel, zwemkleding aan en nemen nog een duik. ’s Avonds eten we een American Pizza (dikke bodem, lekker vet) en liggen ook nu weer tegen 9u in het mandje..
Ikke nog even lezen, maar volgens mij waren dat maar 3 letters en toen zaten mijn oogjes ook al dicht!

Tot morgen!

x