Dag 3 San Francisco - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 3 San Francisco - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 3 San Francisco

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 Juli 2011 | Nederland, Stadskanaal

En ook vandaag zijn we om 5u wakker, hopelijk is dat na vandaag niet meer zo, dat breekt je wel op. Maar nog even 2u draaien en om 7u eraf en eerst douchen. We nemen een zelfde soort ontbijtje bij Lori’s, dat is ons goed bevallen. Ik heb mn eigen Nutella mee, heerlijk op een stukje toast!

Dan besluiten we om fietsen te huren en de route te nemen over de Golden Gate bridge: bike the bridge. Er zijn 2 opties die je kunt doen, de route over de brug en dan naar Sausolito, een voorstadje aan de overkant, en dan de ferry terug naar Pier 39, dit is ongeveer 12 km fietsen of je gaat 1 dorpje verder, naar Tiburon en neemt daar de ferry terug, dat is 30 km fietsen… je raadt het al: wij zijn geen mietjes en fietsen dus 30 (!!!!!) km naar Tiburon. Het klinkt ver, het is ook ver, maar jeeee.. wat een mooie fietstour hebben wij gehad. Over de brug is al gaaf, jammer dat het dan nog bewolkt is (fog = mist hoort bij San Francisco in de ochtend), maar eenmaal over de brug wordt het beter richting Sausolito. Een schilderachtig havenplaatsje, met prachtige huizen, kleuren, bloemen en leuke tentjes waar je heerlijk koffie met tiramisu kunt krijgen.
Dan beslissen we, aangezien het nog maar 12u is dat we doorfietsen naar het volgend dorpje. Dat is wel een tippel, maar erg mooi om gezien te hebben, wij zijn al met al; inclusief zadelpijn, blij dat we het hebben gedaan.

Tegen 3u komen we aan in Tiburon en hier gaan we heerlijk op een terras, een mexicaanse burrito eten en dan… je raadt het nooit… komen Jan en Hennie (pieter zijn collega) de haven inlopen!! Of all places, zo’n grote stad en zie je elkaar zo zonder dat we het afgesproken hadden! Hoe leuk is dat!
Terug op de ferry praten we bij en spreken samen af om in Las Vegas (waar we tegelijk zitten) elkaar te treffen, erg leuk om je ervaringen samen te delen.

We zijn om half 5 terug in San Fran, pier 39 en Pieter vindt het mooi geweest en gaan de fietsen inleveren. Met de bus terug naar Powel Street en lopen hier nog even rond. We nemen nog een rondje bij Starbucks en vinden het dan mooi geweest!
Om half 9 liggen we in ons mandje en pieter snurkt om 9u de boel alwr bij elkaar!

Dan (onze tijd) om half 2 belt pieter zijn vader, of alles goed is en of we het leuk hebben??!!! Haha, ja tuurlijk alles is goed! Daarna krijg ik nog 2 telefoontjes en dan zet ik hem maar gauw op stil… slaap lekker. Morgen halen we de auto op en gaan we op pad naar Yosemite!

Liefs pieter en mirjam
p.s. alle reacties inmiddels gelezen bij onze reisdag; geweldig! Blij om van jullie te horen!

  • 27 Juli 2011 - 18:31

    Arnold En Sandra:

    Hoi Pieter en Mirjam,

    Mooi dat alles alsnog goed is gekomen met de vluchten. Is idd een gestress als je moet overstappen.
    goede reis met de auto naar yosemite, geniet ervan !

    groetjes,
    Arnold en Sandra

  • 27 Juli 2011 - 20:02

    Inky:

    Lieve Piet en Ruby, geweldige verhale alweer! Ik volg jullie op de voet. Heel veel plezier nog!
    Dikke tuut van Inky

  • 27 Juli 2011 - 21:36

    Zus:

    Heerlijk om verhalen weer te lezen!! Je zit er al weer helemaal in lees ik.. X

  • 28 Juli 2011 - 07:28

    Nichie:

    moi loiverd,s wat heerlijk als ik wakker wordt dat ik dit lees,het is net nieuwsblad van het noorden hihi nou tot volgende verslag kussie nichie

  • 28 Juli 2011 - 07:55

    E.luiken@emmen.nl:

    Hello,

    Het is weer super leuk om jullie reisverslagen te lezen.
    Dus Mir je hebt je UGGS al gekocht hihihi

    Heel veel plezier nog en wacht met spanning de volgende verhalen af.

    Liefs x ons

  • 28 Juli 2011 - 20:21

    Hey Hey!!:

    Wat heerlijk om het gevoel te hebben dat ik met jullie mee reis...hihi..maar volgens mij ontzetend naar jullie zin zo te lezen. Ik ga eerst zelf ff twee weekies Italië dus ik zal zeggen....blijf genieten!!!! Dikke zoenxxxx

  • 28 Juli 2011 - 20:24

    Maris Alias Hey Hey:

    Ahum it's me!! Haha..ik vergat m'n naam in te typen...kussie Marisca...;)

  • 28 Juli 2011 - 21:08

    Sandra:

    Ongelofelijk... wat kan jij schrijven zeg. Je hebt me er al voor gewaarschuwd. Ik kan bijna niet wachten op jullie volgende avontuur ... Heerlijk !! Blijf lekker genieten en ik zie nu alweer uit naar de next story... !! Liefs, Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Stadskanaal

Mirjam

Actief sinds 15 April 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 61141

Voorgaande reizen:

14 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Rondreis Singapore - Maleisië 2013

24 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

USA avontuur part II 2011

20 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

Kroatie 2010

13 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Ons USA-avontuur 2009

Landen bezocht: