Dag 2 San Francisco - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 2 San Francisco - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 2 San Francisco

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 Juli 2011 | Nederland, Stadskanaal

Om 05.00 zijn we klaar wakker, de jetlag zorgt ervoor dat ik mooi in de war ben. Maar even lekker dommelen, beetje lezen en om 7.30 gaan we van bed.
We zoeken een restaurantje voor het ontbijt (in het hotel 25$ pp, dus dat doen we niet haha), en belanden bij Lori’s Diner. Een echt Amerikaans 50’s restaurant, erg leuk en lekker want we krijgen: gebakken eieren, worstjes, spek, pancakes met warme Maple siroop en jam op tafel… dat is voor pieter dat begrijp je… Ik neem 2 eitjes met ham en toast met jam, heerlijk om je dag zo te beginnen!

We gaan lopend de stad in, zien alle shops waar we allebei blij van worden: Levi’s, Abercrombie (zus: zit tegenover ons hotel ), en… de Ugg store. Dit wordt een winkel- sightseeing dag: dus allebei 2 levi’s, ik 1 paar Uggs, zoals ik mezelf beloofd had!

Na onze 1e bakkie koffie en thee bij Starbucks (onze echte Amerikaanse vrienden), lopen we (inclusief alle tassen) China Town in, daar kijk je je ogen uit. Eend, kip, de afgehakte poten vd kip alles ligt er te koop, in de zon.

We gaan richting Coit Tower, waar we bergop moeten om er te komen, maar een prachtig uitzicht over San Francisco als beloning. Op advies van een inwoner lopen we de andere kant de tower naar beneden, de Filmore Steps; erg leuk omdat je tussen de huizen de trappen afloopt waar ze de tuinen prachtig hebben aangelegd met veel bloemen en exotische planten. Vanaf hier gaan we langs de Embarcadero (langs de haven) richting Pier 39/Fisherman’s Wharf, waar er veel leven id brouwerij is. De pier zit vol met winkeltjes, leuke cafe’tjes en veel straattheater. Na lekker int zonnetje te zitten met een drankje gaan we verder richting Lombard Street, hier wilde ik graag zoals ze zeggen: the crookedest street in the world bekijken. Oftwel: de straat met de meeste haarspeldbochten ter wereld: alle toeristen willen dit dus ook zien, net als wij, maar erg leuk om al die auto’s zo langzaam door een steil straatje naar beneden te zien komen!

Al met al zijn we al heel wat uren weer onderweg; ’s middags geluncht bij een sushi bar; heerlijk gegeten.
Dan moeten we ook nog weer omhoog de heuvel op, richting ons hotel. Dat voel je wel in je kuiten, maar we zijn geen mietjes dus doorlopen. Al met al zijn we om een uur of 8 weer in onze buurt, waar we nog even wat shopjes binnengaan, maar dapper genoeg niks kopen, zelfs bij Abercrombie niet. Die komen we later op de reis nog wel vaker tegen, dan leven we ons daar even uit!
We nemen een Whopper van de Burger king mee naar onze kamer, omdat we niet mega veel trek meer hebben en liggen 10min. Later heerlijk op onze kingsize bed te genieten van food en tv.. Om half 10 gaat dan bij ons allebei het lichtje uit!

x