Dag 8 Taman Negara - Perhentian Islands /Kecil - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 8 Taman Negara - Perhentian Islands /Kecil - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 8 Taman Negara - Perhentian Islands /Kecil

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

22 Juli 2013 | Maleisië, Kuala Besut

Om 07.45 staan we paraat bij het busstation zodat onze vrienden van NKS Travel Agency ons kunnen verhuizen naar Perhentian.
Mooi geregeld dat zij ons hier ook weer ophalen en met een andere bus naar de oostkust brengen.

Om 09.00 komen we terug in Jerantut waar het 1e is wat ik doe, checken of onze koffers nog in hostel zijn... pfff. gelukkig maar wat een kleding zou ik dan kwijt zijn :-(.. Mr niks aan het handje, ook dit lost zich vanzelf weer op.

Even een ontbijtje er gauw in en vertrekken maar weer om 9.30, I like the planning so far. We zitten in het (mini)busje met o.a. 4 leuke Nederlandse meiden waar we prima deze 5/6 uur zeker mee door kunnen komen. Pieter zit tussen ons in, wat een gekakel met 5 van die wilde meiden... Hij is de rust zelve en laat ons lkkr ons gang gaan, verhalen uitwisselen is altijd leuk.
Tussen de middag stoppen we voor de lunch, ook goed geregeld, zelfs voor het eerst frietjes, dat is wel f een x lekker na al dat rijst en noodles..

De rit zelf.. tja kan ik niet veel over zeggen, ja die Maleisiers rijden echt als gekken, 1 van de meiden (Nikki) zat gelukkig voorin, ipv ikkke, want ik had echt 7 kleuren ges.... bumper op bumper.. mr goed de beste man doet dit elke dag dus keep the faith! Hij heeft ons netjes op de plaats van bestemming gebracht, Kuala Besut. Hier staat al een Jetty (snelboot) op ons te wachten, welke iedereen naar zijn eigen bestemming brengt op het eiland.
Helaas we nemen afscheid van the girls want andere plek op Kecil, wij gaan naar Petani Beach House.

Katy staat ons op het strand al op te wachten, een klein bootje vaart ons tegemoet ivm koffers en ons natuurlijk.
Wel een leuk welkom.. Het is een klein prive strand (achteraf 1 vd mooiste is mijn opinie) met een 5-tal houten huisje op het strand. Erg snoezig, erg Expeditie Robinson-achtig.. enige nadeel, alleen stroom 's avonds en niet altijd stromend water.. mr goed, back to basic is ook wel eens goed.

Ze hebben een klein strandcafe voor ontbijt en diner, waar ze elke avond een dagmenu maken met echte specialties. Overheerlijke rendang met rijst en groentes, dit is een fijn plekje.

' s avonds zitten we nog even voor ons huisje, maar de stoelen zijn zo beroerd dat we dit niet lang volhouden.. hup naar bed, ik lekker lezen en pieter heeft om 21.30 zijn oogjes al toe...
Morgen weer een dag...

Liefs Ruby