Dag 11 Banding - Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 11 Banding - Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 11 Banding - Cameron Highlands

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

25 Juli 2013 | Maleisië, Tanah Rata

Nou dit was me het (reis)dagje wel, niet echt een topdag maar goed je kunt niet alles voorzien.
Om half 9 staan we klaar voor onze taxi, maar om 9u is deze nog niet gearriveerd, we worden wel wat zenuwachtig want de bus in Gerik vertrekt om 10.00. Dan na wat zeuren bij de receptie komt de taxi er 10 min. later toch nog aan.
Lief kereltje, komt toevallig van Penang, waar wij nog heengaan, en heeft veel tips. Gelukkig voor mij rijdt hij prima, zonder gevaar en arriveren we zowaar om 09.50 op het busstation van Gerik.

Als ik de buskaartjes ga kopen, bij het Chinese vrouwtje zonder tanden, blijkt dat de bus pas om 11.00 vertrekt. Ok, 1 uur wachten dus.
In een gammel, krakkemikkige bus worden we naar Ipoh gebracht, dit duurt ongeveer 2,5 uur. Ipoh is een erg grote, rommelige, drukke, ranzige stad.. haha sorry als iemand het hier wel mooi vindt..
Wij komen mooi aan om 13.45 en dan ja hoor.. our lucky day.. de (express) bus naar Cameron Highlands van 15.00 is VOL>>
We moeten wachten tot 18.00 uur... lovely 3,5 uur wachten opdit ranzig busstation... We kopen toch maar tickets, terwijl een Malayan man ons probeert op te lichten door ons op een boemelbus te lullen.. Gelukkig ben ik f helder en bel onze dame van de guesthouse; DON'T go on that bus, he is cheating you...

Prima wegwezen bij die man, later worden we ook nog door een nootjesverkoper voor hem gewaarschuwd... wat hij wil doen is ons niet duidelijk, maar geen zuivere koffie.
Al met al zitten we dus tot 17.45 op houten rotbankjes, in de zinderende broeiende hitte op het station.. nou ik weet leukere plekken maar ja.. zoals Pieter zegt: "wat wil je er nog aan doen dan?" Heerlijk dat hij toch altijd zo relaxed blijft.

Anyway, al met al komen we pas 's avonds om 20.30 aan in Cameron Highlands, waar de dame vd guesthouse me belt om te vragen of alles ok is? Mooi welkom en met de taxi zijn we er binnen 5 min.
Echt een prima plek hier bij Gerard's Place, soort B&B die je met 3 andere stellen deelt.
We gaan direct nog even het dorpje Tanah Rata in om wat te eten, want ook lunch hebben we op dat goddelijke station natuurlijk niet gehad..

Heerlijk gegeten bij een Indian food restaurant, maar om 23.00 vinden wij het mooi geweest.
Morgen gaan we een halfday tour doen door de Highlands, met een rondleiding op de theeplantage en theefactory.

Slaap lekker..

X Ruby