Dag 9 Perhentian Islands - Kecil - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 9 Perhentian Islands - Kecil - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 9 Perhentian Islands - Kecil

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

23 Juli 2013 | Maleisië, Kuala Besut

Dit moet een stranddag,relaxdag worden... toch is dat lastig als je zo in het ritme van het reizen zit. Je bent toch bang om iets te missen, iets niet mee te maken.
De dag begint warm maar bewolkt dus lopen we eerst naar the Village, dorpje naast onze strand.. Onderweg moet je door het bos, maar zien we zoveel ranzigheid (afval en shit) dat dit een enorme afknapper is... we blijven hier 10 min. en gaan mooi terug naar ons bounty-strandje..

We regelen met Roland (beheerder) een snorkeltrip omdat het koraal en onderwaterwereld hier geweldig moet zijn.
Om 13.30 worden we opgepikt voor de lange tour, met een bootje gaan we naar een onbewoond eiland middenin zee.. snorkels op en hup het water in... Onbeschrijfelijk wat een vissen, al die kleuren, verschillende groottes, geel/rood/groen/ geel met blauw, zowel Dory en Nemo (wie kent ze niet??) zien we hier.. Ook 4 megavissen zwemmen hier, die zelfs mooi worden van lelijkheid.

Het koraal is op sommige plekken niet best, we hoorden van NL het verhaal dat die ochtend nog een groep Chinezen hier geweest waren, die LIEPEN over het koraal, gingen spelen met zeekomkommers.. Niet normaal hoe gek dat volk toch is!!

Na 2 uur snorkelen gaan we naar een volgend eiland, hier zijn weer andere vissen en is het koraal veel mooier. Met kleuren, veel schelpjes die op het koraal groeien, alles beweegt en leeft.

Als onze gids hier met ons vertrekt denken we terug te gaan naar ons strand, maar nee hij vaart de andere kant op naar het grote eiland (Besar), hier voor de kust bij Perhentian Resort schijnt
Turtle bay te zijn, de plek voor zeeschildpadden...Green Turtles.
En ja hoor, go go zegt hij keep moving... er zijn schildpadden gesignaleerd.. wij jumpen weer het water in en oh zo mooi..
4 mega schildpadden zwemmen hier rustig op de bodem al etend aan het groen wat hier groeit... ze zijn zo groot, zeker een meter lang denk ik... langzaam gaat 1 van de turtles naar boven om adem te halen, ik zwem er vlak naast zie zijn oogjes.. en huh... ook zijn tandjes en die zijn niet mals... hij snuift nog eens, neemt een hap adem en hup daar gaat hij weer naar beneden..

We hebben ongeveer een dik uur hier met ze gezwommen, ze bewondert en verbaast hier onwaarschijnlijk groot en snel ze ook nog zijn met hun grote poten zwemmen ze echt snel nr boven.

Dit was echt geweldig, zo verrassend aangezien we niet wisten dat we ook hier op zoek naar zouden gaan...
Wat een belevenis, Pieter raakt er ook niet over uitgepraat.

We varen terug naar ons eiland, zijn ook echt 3,5 uur onder de pannen geweest met het snorkelen, topmiddag!

We eten 's avonds weer lovely bij Katy, drinken nog een borrel met ze en dan weer een dag voorbij.
Morgen reizen we vanaf de oostkust terug naar het midden, waar we een tussenstop hebben in Banding, bij het Belum National Forest voordat we naar de Cameron Highlands gaan (theeplantages).

Sleep well...

X Ruby