Dag 7 Taman Negara - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 7 Taman Negara - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 7 Taman Negara

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

21 Juli 2013 | Maleisië, Jerantut

Vandaag een hele dag in de jungle vertoeven. Na een zware nacht op een (heel) hard bed en nog hardere kussens "slapen" we zowaar tot 9 uur. Voor ons doen op vakantie laat, dus hop eruit en ontbijten. We zijn inmiddels gewend aan de simpele witte toast met heavy jam (vol kleurstoffen), maar nu ook zowaar een scrambled egg erbij, we gaan vooruit.

Voordat we de jungle ingaan, regelen we nog voor vanavond een jungle nighttour.
Binnen het park kun je een aantal routes doorlopen, wij kiezen voor een tussenweg aangezien de meeste meer dan 2 dagen betekent en zolang zijn we hier niet. We gaan de Teresek Hill wandelen, welke ongeveer met hoogteverschil 2,5km lopen is. Wij denken een makkie, maar ai ai met deze trappen door de jungle en die hoge luchtvochtigheid, dat is werkelijk een klim. Je denkt dat je een conditie hebt, maar dit... Onwaarschijnlijk want we moeten echt zeker 3x onderweg even rusten en water drinken.

Wel is het echt prachtig hier, zoveel gekke geluiden van vogels, krekels die je hoort (en wat er nog meer rondspookt), echt even anders dan onze musjes en merels thuis.
Op Teresik Hill hebben we een geweldig uitzicht over de rivier en vallei, wel de moeite waard gelukkig.
Vanaf hier kunnen we een zijweg nemen naar de Canopy Walkway, dit is vergelijkbaar met het Boomkroonpad maar dan toch echt wel hoger en veul leuker. Ik moet zeggen mijn 1e paar stappen erop moet ik wel even wennen, want hij wiebelt toch echt wel en je moet zeker 10m uit elkaar blijven. Je voelt dan ook gelijk als iemand bij jou op de brug komt.

Na de brug nemen we het pad terug naar het beginpunt, waar we vaak even stilstaan om te kijken welke we dieren we onderweg spotten.. Dan na een tijdje in de toppen vd bomen, zien we ineens.....MONKEYS... zo prachtig, ze gaan voor ons (redelijk dichtbij vr onze camera in elk geval) met een groepje zitten vruchten eten in de bomen. Echt gaaf om te zien, ze worden niet echt anders van ons gelukkig.

Dit is voor ons echt even slagroom op de taart, ik vond het al leuk, maar nu helemaal. Het blijken Makaken te zijn, onderweg hoorden we al het geluid van Gibbons (denken wij dan he), maar die hebben we niet gespot.

Na dit avontuur even op ons balkon relaxen, hapje eten bij onze vrinden van het family restaurant (heerlijke sate) en om 20.30 is de jungle tour ad beurt.
Nou dat heb ik geweten, brrrr wat een insecten hier zeg. Resume van deze avond: vogelspin, schorpioen, duizendpoot zowel de (zeer) gifitige versie als de non-giftige, meerdere Hansonsspiders (groen en zeer groot), wandelende takken (met en zonder vleugels), mega mieren (zeer gifitig), nou voor mij was dit zeker genoeg.

Heel bijzonder om met al die geluiden hier te lopen, dat is niet uit te drukken hoe mooi dat is. Het park is echt bijzonder mooi, zelfs olifanten zijn er eens gespot, maar dat is echt een uitzondering geweest.

Wij gaan nog 1 nachtje hier doorbrengen in ons goddelijk nestje en dan morgen reizen we door naar een paradijkselijk eiland:
Perhentian Kecil... een route van zeker 5 uur.

Greetz from lovely Malaysia
Pieter & Mirjam