Dag 12 Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 12 Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 12 Cameron Highlands

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

26 Juli 2013 | Maleisië, Tanah Rata

Wat een heerlijk (en schoon) bed hebben we hier, elke nacht was toch net alsof we op grond sliepen zo hard hebben ze de matrassen (en ook kussens trouwens), dus hier bij Gerard's Place hebben ze een goddelijk matrasje voor me neergelegd!!

We hebben vanochtend een half day tour gepland, gaan eerst de hoogste berg van Cameron Highlands op, maar helaas is het heel mistig (meestal zo), dus we hebben geen mooi uitzicht en foto's. Dan neemt de gids ons mee langs de weg en vertelt vanalles over de natuur, planten en bomen die in de Highlands staan. Toch erg interessant, want je loopt er anders zelf zo voorbij terwijl het zoveel meer is.

Dan gaan we door naar de theeplantages, waar ik me wel wat van voorstel. Op de heuvels staan alle lage struikjes, strak id rij.
Mooie foto's kunnen we maken, echt prachtig. Gelukkig komt later de zon er nog door, zodat we ook hier nog wat van meepikken od foto's.

Na een tour door de fabriek, waar we zien hoe de thee gemaakt wordt (alles komt van t zelfde blaadje??? groene, black tea, etc..) dan nog een bakkie leut proeven en gaan we door naar de Mossy Forest. Hier hebben ze een korte trail waar de gids vertelt hoe deze omgeving ontstaat en in stand blijft. Erg mooi om te zien en ook het verschil in temperatuur hier met de andere steden, veel kouder en niet benauwd.

Tegen half 2 zijn we terug bij onze guesthouse, gaan we ons even omkleden. We eten een lovely lunch in het centrum, bord met thai green (en pieter red) curry! Voor het eten zou ik zeker terugkomen naar dit land :-) en dat voor 10 euro totaal.

We gaan dan nog een trail lopen met zijn 2-en die niet heel goed aangegeven staat, dus op de helft ben ik even het spoor bijster. Gelukkig door gewoon door te lopen lost dat zich weer vanzelf op en komen de enkele borden met aanwijzingen gelukkig weer boven water.

Na een bakkie thee ga ik een uurtje naar de Voetreflexmasseuse die me ook nog een full back massage geeft (60 min. vr 15 euro).
Ik ben dan ook helemaal wr fris en fruitig als ik bij t meisje vandaag kom, heerlijk hoor.

Pieter zit braaf met koffie nr. 3 op me te wachten bij de Starbucks, zelfs die hebben ze hier in dit gehuchtje. Dan even lekker eten en terug naar onze guesthouse, Gerard's.
Ze hebben voor ons al een buskaartje geregeld, voor ons vertrek naar Penang morgen. Hier blijven we 1 nacht en dan door naar Langkawi, waar we hopelijk sunshine, sunshine hebben en lkkr 3 dgn met de kont op het strand kunnen...
Duimen maar dus!!

Greetz Ruby

  • 26 Juli 2013 - 18:18

    Sandra Sanders:

    Wat een avontuurlijke reis, geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Goede reis verder. Groetjes sandra

  • 26 Juli 2013 - 21:36

    Zusje:

    Lieve Piet en Zusje! Wat een heerlijke verhalen! Die beestjes enzo vind ik iets minder..
    Miek os enorm benieuwd naar de 'spin'! Liefs en voorzichtiger XXXX ook van de kids, Zusje!!

  • 27 Juli 2013 - 19:02

    Marisssss:

    Moppies! Het is me eindelijk gelukt om jullie reisverslagen te lezen. Wat een mooie verhalen en wat een ervaringen weer. Mooi!! Take care en see you soon! Kussie Marisca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 April 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 61106

Voorgaande reizen:

14 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Rondreis Singapore - Maleisië 2013

24 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

USA avontuur part II 2011

20 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

Kroatie 2010

13 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Ons USA-avontuur 2009

Landen bezocht: