Dag 3 Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 3 Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 3 Singapore

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

17 Juli 2013 | Singapore, Singapore

Het plan voor vandaag: een ritje met de cable car naar het eiland
Sentosa of Faber Hill omhoog, wij kiezen voor de laatste aangezien we verder op Sentosa verder niets willen ondernemen. Er zijn op het eiland met name pretparken zoals Universal, hier zijn we in LA reeds geweest.

Het ritje valt ons een beetje tegen, maar goed bakkie koffie/thee met cake is inbegrepen dus als we dat achter de kiezen hebben vertrekken we naar de MRT om het volgende op de activiteitenkalender af te vinken: Jurong Bird Park. Het park ligt een stuk uit het centrum dus al met al zijn we een half uurtje onderweg.

Het park is mooi aangelegd en toch leuk om al die verschillende soorten vogels te bekijken. Natuurlijk vind ik het weer zielig omdat er ook heel veel bij zijn die wel in een heel klein kooitje zitten. In het park zijn 3 grote delen waar je doorheen kunt lopen waar ze los vliegen, dat is toch wel het leukst.
1 vogeltje vliegt ineens bovenop Pieter, aan de zijkant van zijn rugzak hebben we een flesje orange juice, waar het vogeltje druk aan begint te drinken/eten... nou helaas voor hem, het is echt alleen maar een oranje dopje...

We gaan terug richting centrum rond een uurtje of half 6, richting Bugis Street. Dit is een hotspot in deze omgeving, een markt die de hele dag/avond doorgaat, met kraampjes met schoenen, kleding, tassen, brillen, oorbellen etc.. Het is alsof we in Beverwijk op de zwarte markt lopen.

Pieter is vanavond het mannetje, want hij scoort hier een nieuwe Iphone cover en vindt een technisch kereltje die zijn Iphone fixt (want megabarst in voor-en achterkant) in 25 min. voor net 60 euro, zowel voor-achterkant en de homeknop in het zwart ook nog. Ik heb nog wel f gecheckt of hij ook nog werkt voor dat geld... no problem miss, you have 2 months guarantee.. tuurlijk ik kom wel f overvliegen als hij het niet meer doet!! :-)

Direct om de hoek zit een mooi eethuisje waar we allebei fried noodles met garnalen eten, heerlijk. Na kort nog een 764e shoppingmall te hebben gezien zijn we er klaar mee, terug naar ons hotel.

Al met al is Singapore een mooie, schone, relaxte, vriendelijke en ontwikkelde stad. Niks geen viezigheid op straat, geen zwervers, crimininaliteit, huisdieren/ katten/honden. Singapore heeft nogal een streng beleid, overal staan boetes voor, zelfs roken op straat (en binnen) mag niet, dus pap/zusje geen stad voor jullie, hihi.

Het waren geslaagde dagen hier in Singapore, morgen pakken we onze spullen in en vertrekken we naar Maleisie, Malacca. Een stad met Nederlandse invloeden.

Liefs Pieter & Mirjam

• 19 Juli 2013 - 15:18

Mamsie:

Zo weer helemaal op de hoogte mooi verslaggie en wast lekker cake tot de volgende maar weer kus ons uit Siofok