Dag 5 Melakka - Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Dag 5 Melakka - Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Dag 5 Melakka - Kuala Lumpur

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

19 Juli 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag kunnen we enigzins relaxed de dag beginnen, we hoeven pas om 10.00u vertrekken. Goed geregeld hier bij Hotel Hong, want een medewerker brengt ons naar Melacca Sentral, waar ze ons ook nog de weg wijst waar de buskaartjes te koop zijn. Al met al niet normaal hoe goedkoop, voor 6 euro met zijn 2-en gaan we per (redelijke) luxe touringcar de 2-uur durende rit naar Kuala Lumpur, daar betalen we in Nederland toch zeker 20 euro voor denk ik??

Om een uurtje of 13.00 zijn we op Pudu station, wat ongeveer 10min. van ons hotel afgelegen ligt, toch nemen we een taxi want het is heet, de zon schijnt en onze koffers zijn ondingen zo zwaar.. voor 5 euro willen hier niet mee zeulen. We hebben een erg leuk en mooi gestyled hotel hier, Hotel 1915. Deze ligt vlakbij Jalan Petaling (Chinatown market) en de grootste en oudste moskee Masjid Jamek, echt een prachtig mooi ding, 1 nadeel het maakt een hoop lawaai 20x per dag ofzo..

Onze kamer is echt leuk, klein maar prima voor 1 dag/nacht. Dan hup gaan we dit deel van de stad verkennen, want we komen aan het eind van onze rondreis nog terug in KL, dus dan hebben we dit deel alvast in the pocket.
We gaan naar de Masjid Jamek, maar mogen hier niet naar binnen ivm restauratie werk, en bovendien zonder bedekte kleding mag het uberhaupt niet. Tja wij westerlingen lopen in hun ogen halfnaakt erbij dus NO GO voor ons. Via het onafhankelijkheidsplein komen we langs de Sultan Abdul Samad building en op het plein staat het megahoge vlaggenmast met de Maleisische vlag.
Dan lopen we door naar de Central Market (Pasar Seni), welke te vergelijken is met Covent Garden in Londen, hier binnen (even "lekker" in de airco) zijn diverse kraampjes waar souvenirs en houtsnijwerk te koop is. Ook zitten hier weer lekkere eettentjes waar wij lunchen met currysoep en pieter fried noodles (tuurlijk).

Om ons rondje compleet te maken gaan we dan door naar Jalan Petaling, oftewel opnieuw de zwarte markt, Petaling street is leuk, maar veel van hetzelfde. Schoenen, tassen, covers voor iphones, brillen enz... Aangezien ik elke avond wild word van het typen van mijn verslag op mijn Ipad (20x word mijn tekst gewist en kan ik weer overnieuw beginnen), gaan we hier lekker onderhandelen met de locals voor een mini-toetsenbord compatible op mijn ipad met Bluetooth... nou ja.. Pieter onderhandelt en ik sta er als een schaap bij te glimlachen...
Na 2 rondjes over de markt heeft Pieter zijn slachtoffer gevonden en zijn wij voor 20euro een toetsenbord inclusief lederen hoes rijker! Ik gelukkig en Pieter ook, want t mannetje begon met 40 euro, haha..

Voor mij echt lovely, want dit werkt echt super, dus ja het werkt ook nog (gelukkig maar).
Morgenochtend om 07.00u staan we weer paraat want we gaan dan nr de jungle, Taman Negara. Eerst de reis ernaar toe, wat ongeveer tot een uur of 16.00 zal duren.

Waarschijnlijk 2 dgn geen wifi, dus zal het even duren.. NO worries..

Kus Pieter & Mirjam

• 19 Juli 2013 - 18:48

Sandra Sanders:

Wat is het weer leuk om jullie reis te volgen ook al is het geen usa ;) wat een mazzel hadden jullie met de vliegreis, echt genieten dus. Fijne reis verder, groetjes

• 20 Juli 2013 - 18:56

Mamsie:

Goedemiddag Goedenacht mooi verhaal weer we reizen gewoon met jullie mee wij op een terrasje in Siofok simpel maar ook leuk kussie mams en hendrik natuurlijk