Waar gaat de reis naartoe in 2010? - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu Waar gaat de reis naartoe in 2010? - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Mirjam Rubingh - WaarBenJij.nu

Waar gaat de reis naartoe in 2010?

Door: Ruby beebie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

04 April 2010 | Nederland, Stadskanaal

Na lang wikken en wegen, er is zoveel moois te bekijken op de wereld gaan we dit jaar naar Kroatie.. weer kamperen.. nou ja, zo goed als zeker dan he, je weet nooit wat er gebeurt.
Maar na een rondje op de caravana in Leeuwarden, waren we toch weer gecharmeerd van Kroatie. In 2006 zijn we ook al geweest, dan op het eiland Mali Losinj in de Kvarner Baai.
Het idee is nu om met de boot vanaf Ancona (Italy) naar het zuiden van Kroatie te gaan, richting Dubrovnik. De omgeving hier en de eilanden Korcula, Hvar etc moeten verschrikkelijk mooi zijn.. dus.. dat gaan we dit jaar eens zelf bekijken. De planning is om ongeveer 16-18 dagen hier te blijven, vanuit 1 punt diverse plekken te bekijken en dan op de terugweg door italie nog een aantal dagen bij het Gardameer te staan, op onze camping Lido in Pacengo. Dit is ons in 2007 goed bevallen en komt qua terugreis naar NL wel prima uit.

Nu nog een leuke camping uitzoeken en boeken maar... op naar de vakantie 2010!

• 13 Juni 2010 - 17:33

Sandra:

En? zijn jullie al in Kroatie geweest? Ik ben benieuwd, wij willen nl in september ook 2 weken die kant op. Wel met een kindje van 18 maanden. Camperen, kan dat makkelijk daar? en wat raden jullie aan om naar toe te gaan? Noord of Zuid? We willen wel met de auto...
    Oh nu zie ik, ik vertrek over 37 dagen'...dan gaan jullie naar Kroatie?

grt, Sandra

• 13 Juni 2010 - 18:32

Mirjam:

Hoi Sandra,

Stuur f via deze weg een berichtje terug. Wij zijn in 2006 ook in Kroatie geweest, in de omgeving Kvarner. Wij zijn op de eilanden geweest Krk, Cres en Mali Losinj. Istrie (schiereiland van Kroatie) is een stuk bekender en dus ook veel toeristischer. Het is net wat je leuk vindt, Istrie schijnt (van verhalen, niet zelf meegemaakt) echt grote campings te hebben, km's lang, veel Nederlanders ook. Wij hebben bewust gekozen voor het 'iets' minder toeristische deel achter istrie.
    Dit jaar gaan we met de boot vanaf Ancona (italie) richting Split, waar we vanaf een camping de eilanden Hvar, Korcula en Dubrovnik willen gaan bezoeken. Dit schijnt allemaal prachtig te zijn, maar dat gaan we dus nog beleven.
    Volgens mij kun je prima kamperen in Kroatie, maar ik denk in jullie geval zal ik voor Istrie kiezen, omdat dat qua km's nog wel te doen is.
    Veel succes.

Gr Mirjam